شکار ناجوانمردانه ۴ راس بزکوهی در دشتی
شکار ناجوانمردانه ۴ راس بزکوهی در دشتی

ندای استان:به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، شکارچیان چهار راس بزکوهی در استان بوشهر توسط محیط بانان و با اقدام به موقع و همکاری مجدانه ی پلیس اطلاعات شهرستان دشتی دستگیر شدند.

به گزارش ندای استان،فرهاد قلی نژاد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شکارچیان شکار بزکوهی در منطقه شکار ممنوع کوه مند توسط محیط بانان ،با اقدام به موقع و همکاری مجدانه ی  پلیس اطلاعات شهرستان دشتی دستگیر ، و ۴ راس بزکوهی کشف گردید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین گفت: متاسفانه شکارچیان مذکور بر آبشخور و چشمه کمین، و حین ورود گله بزکوهی ناجوانمردانه مبادرت به شکار نموده که این عمل غیرقانونی و مستوجب مجازات است که پس از دستگیری پیگیری قضایی آغاز و یکی از شکارچیان روانه بازداشتگاه و یک نفر دیگر که به محض مشاهده محیط بانان متواری شده بود، تحت تعقیب و پیگیری جهت دستگیری ایشان در حال انجام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و آسیب پذیر بودن گونه های جانوری و ممنوعیت هرگونه شکاروصید در استان بوشهر از عموم شهروندان بویژه روستاییان و عشایر و دوستداران محیط زیست تقاضا می کنیم همکاری لازم را با ادارات و پاسگاه‌های محیط بانی در پیشگیری از شکار و صید و همچنین دستگیری متخلفین بعمل آورند.
شایان ذکر است هرگونه شکار گونه های حیات وحش در سال جاری در استان بوشهر ممنوع و وفق ماده ۱۰ تا ۱۳ قانون شکاروصید هرگونه شکاروصید مستوجب حبس یا جزای نقدی است و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با گشت و کنترل مناطق و زیستگاه ها با همکاری  گسترده ی نیروی انتظامی و دادگستری استان با هرگونه شکاروصید مقابله می نماید.