۲۰۰۰ جهیزیه در استان بوشهر توزیع شد
۲۰۰۰ جهیزیه در استان بوشهر توزیع شد

ندای استان:مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به تامین هزار و ۲۰۰ کولر گازی برای نیازمندان استان گفت: سال گذشته حدود ۲ هزار جهیزیه در استان بوشهر توزیع شد.

به گزارش ندای استان،خلیل رفعتی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی گفت: با حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها ی محمدی زاده استاندار بوشهر و هدایت و راهبری‌های سردار رزمجو فرمانده سپاه امام صادق در سال گذشته در سازمان بسیج سازندگی توانست نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان و کشور موافقت نامه، تفاهم نامه و قرارداد منعقد کند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات و نشست‌ها با مجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس، ساتا، سردار فرحی جانشین وزارت دفاع و همچنین معاونین وزیر نفت در راستای استفاده از ظرفیت صنعت در استان خصوصاً صنایع گاز و پتروشیمی برای اولین بار در سازمان بسیج سازندگی کلید خورد.

رفعتی بیان کرد: با انعقاد تفاهم نامه با شورای راهبردی و هلدینگ خلیج فارس، هزار و ٩٩٣ جهیزیه در قالب قرارگاه محرومیت زدایی به منظور ترویج ازدواج آسان با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور و برپایی جشن ازدواج آسان در سراسر شهرستان‌های استان اجرا شد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر افزود: کمک به اجرای پروژه‌های زیرسازی و عمرانی پتروشیمی پارس بالغ بر ١٨٠ میلیارد ریال یکی از اقدامات مؤثر سازمان بسیج سازندگی بوده است.

تعمیر و تجهیز ٣٠٠ مسجد

وی با اشاره به برخی از عملکردهای این سازمان در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: اجرای دیوار حفاظتی مسیر آب‌های فصلی علی آباد برای اولین بار در شهر برازجان با مبلغ ٨٠٠ میلیارد ریال و با هدف جلوگیری از طغیان و آسیب به منازل مردم در حاشیه این رودخانه فصلی اجرا شد.

رفعتی بیان کرد: پروژه لایروبی شاخه شمالی رودخانه حله که در طول انقلاب برای اولین بار با هدف امنیت پایدار غذایی منطقه و همچنین احیا ١٢٠ هزار نخل خرما و ١۵ هزار هکتار زمین‌های زراعی انجام گرفت رضایت و خشنودی مردمان بیش از ٢١ روستای حاشیه‌ی این رودخانه را در پی داشته است.

وی از اجرای پروژه‌ی ساخت مدرسه دینی اهل سنت در کنگان خبر داد و افزود: پروژه‌های ارزش افزوده ۳۵ روستای فاقد دهیاری شهرستان دشتستان، لایروبی رودخانه شور چهار روستایی، اجرای ۵۲ هزار متر مربع ایزوگام منازل نیازمندان، ساخت سالن ورزشی روستای بردخون، تعمیر و تجهیز ٣٠٠ مسجد استان و مصلی‌های جمعه، آسفالت جاده‌های بین مزارع، جاده‌های بین روستایی و اجرای پنج هزار و ۶۷۵ پروژه‌های محرومیت زدایی در حوزه فنی و عمرانی، امنیت غذایی، اجتماعی و اشتغال در راستای رفع چهره محرومیت از جمله پروژه‌های اجرا شده در سال گذشته توسط سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر بوده است.

رفعتی بیان کرد: اجرای طرح جهاد روشنایی یکی از اقدامات مؤثر و ماندگار بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال با بهره برداری از ۶۵ واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در شهرستان دشتی و هدف‌گذاری و شروع هزار واحد در مناطق محروم استان بوشهر از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال گذشته است.

وی یادآور شد: ۵۲ هزار متر ایزوگام خانه، توزیع هزار و ۲۰۰ کولر گازی و توزیع هفت هزار بسته معیشتی به خانواد ه‌های نیازمند در سطح استان اهدای شد.

تغییر چهره محرومیت

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۲ رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی با حضور بیش از ۲ هزار نفر از جوانان جهادگر، در مناطق کم برخوردار استان و با نقش آفرینی بسیج سازندگی در تغییر چهره محرومیت از مناطق مختلف استان برگزار شد.

وی ادامه داد: این رزمایش بزرگ با حضور ۳۰۰ گروه جهادی و به مدت ۲۰ روز در سه مرحله به اجرا در آمد که در کنار این امر مهم، جوانان دختر و پسر جهادگر در دوره آموزشی «رسم جهاد» به همت گروه‌های برتر جهادی استان بوشهر برگزار گردید.

رفعتی تصریح کرد: افتتاح واحدهای مسکن محرومین، افتتاح قرارگاه محلی و کاشت پنج هزار نهال حرا که نوید بخش پویایی و تحرک هرچه بیشتر گروه‌های جهادی می‌باشد از دیگر اقدامتی بود که در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ صورت پذیرفت.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: رزمایش بزرگ واکسیناسیون دام در استان با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان دامپزشکی کشور دو شهرستان دشتی و تنگستان برگزار شد و جهادگران بسیجی طی ۷۲ ساعت اقدام به واکسیناسیون ۳۵۰ هزار رأس دام کردند.

  • منبع خبر : مهر