“چارک” دشتی در بین ۱۷ نامزد کسب پایتخت روستای قرآنی کشور
“چارک” دشتی در بین ۱۷ نامزد کسب پایتخت روستای قرآنی کشور

ندای استان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: “چارک” این شهرستان از میان یکهزار و ۱۰۰ روستا جزو ۱۷ نامزد کسب عنوان روستای قرآنی کشور شد.

به گزارش ندای استان،حمید زارعی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: فراخوان طرح انتخاب روستای قرآنی با هدف الگوسازی و جهت ‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها منتشر شد که پس از ارسال مدارک و مستندات یکهزار و ۱۰۰ روستا، داوری مرحله اولیه انجام شد و ۱۷ روستا به عنوان واجد شرایط کسب این عنوان معرفی شدند که روستای چارک شهرستان دشتی در بین آنها قرار دارد.

زارعی اظهار کرد: ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی به صورت مستمر در قالب تعداد قاریان، مقام‌ها و افتخارات کسب شده توسط اهالی روستا، نشست‌های قرآنی خانوادگی و قرائت کتاب آسمانی، اجرای محافل قرآنی و فعالیت‌های موسسه فرهنگی قرآن و عترت و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستا از اولویت‌های انتخاب برای این عنوان است که در میان مردم روستای چارک به بالاترین شکل ممکن وجود دارد.

وی افزود: بزودی نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روستای چارک بازدید میدانی خواهد داشت که امیدواریم با توجه به ظرفیت بالای روستا، این عنوان به چارک تعلق گیرد.

زارعی بیان کرد: مردم روستای چارک علاوه بر ترویج فرهنگ علوم قرآنی در حوزه‌ی آیین ها و آواهای عاشورایی به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد مردم روستا در حوزه قرآن فعالیت موثر دارند و با وجود این مهم‌ چارک به عنوان دهکده قرآنی مشهور است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی بیان کرد: روستای چارک شهرستان دشتی در ۱۶ کیلومتری غرب خورموج و حاشیه کوه‌مند با قدمت ۳۵۰ سال واقع شده و دارای یکهزار نفر جمعیت است.