آرای کاندیداهای ریاست جمهوری در بوشهر/تنگستانی رتبه اول در انتخابات
آرای کاندیداهای ریاست جمهوری در بوشهر/تنگستانی رتبه اول در انتخابات

ندای استان:ایرانی گفت: میانگین مشارکت کشوری حدود ۴۹ درصد اعلام شده اما میزان مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات ۹ درصد بیش از میانگین کشوری بوده است.

به گزارش ندای استان،محمدتقی ایرانی بیان کرد: ۴۶۱ هزار و ۲۶۹ رای به صندوق انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر ریخته شد که نشان دهنده مشارکت بیش از ۵۸ درصدی واجدان شرایط رای در این انتخابات است.

او افزود: با توجه به اینکه میانگین مشارکت کشوری حدود ۴۹ درصد اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات ۲۸ خرداد ۹ درصد بیش از میانگین کشوری بوده است.

رئیس ستاد انتخابات درباره میزان رای نامزد‌های ریاست جمهوری در استان بوشهر هم با تبریک به رئیس جمهور منتخب، گفت: سید ابراهیم رئیسی با کسب ۳۱۰ هزار و ۴۵۹ رای بیش از ۶۷ درصد آراء رای دهندگان این استان را به دست آورد و پس از او محسن رضائی میرقائد با ۴۳ هزار و ۶۹ رای ۹.۳۲ درصد آراء را کسب کرد.

ایرانی ادامه داد: عبدالناصر همتی با کسب ۳۲ هزار و ۸ رای ۶.۹۳ درصد آراء را به خود اختصاص داد و امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۰ هزار و ۴۷۱ رای ۲.۲۷ آراء را به دست آورد.

او درباره میزان مشارکت مردم شهرستان‌های ۱۰ استان بوشهر در انتخابات ۲۸ خرداد نیز عنوان کرد: شهرستان‌های تنگستان با ۷۸ درصد، دیر ۷۷ درصد و دشتی ۷۶.۵ درصد رتبه اول تا سوم مشارکت را در استان داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با قدردانی از مردم برای حضور حماسی در انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: مردم کشور ما زمان سنج و موقع شناس هستند بر همین اساس شرایط حساس کشور را درک کردند و حضور خود را به ثبت رساندند.

در این انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از جمعیت یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفری استان بوشهر واجد شرایط رای بودند.