از برخورد با متخلفان تبلیغات نامزدهای شورای شهر تا به حد نصاب نرسیدن نامزدهای دو روستا در دیلم
از برخورد با متخلفان تبلیغات نامزدهای شورای شهر تا به حد نصاب نرسیدن نامزدهای دو روستا در دیلم

ندای استان:اخبار انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان بوشهر اینجا بخوانید.

به گزارش ندای استان،آخرین خبرها از ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را در استان بوشهر در این بسته خبری به اطلاع شما می‌رسد.

برخورد با متخلفان تبلیغات نامزدهای شورای شهر

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: طبق قانون اندازه آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از هر جنسی باشد نباید از  ۷۰ در ۱۰۰ سانتیمتر بیشتر شود.

خسرو دهقانی افزود: همچنین چسباندن آثار تبلیغاتی بر روی تیر‌های برق، پست برق و مخابرات، تابلوهای عمومی مانند ادارات، راهنمایی و رانندگی و حتی مکان‌های خصوصی بدون اجازه مالک آن مکان، ممنوع است.

او ادامه داد: در یکی دو روز گذشته موارد معدودی از تخلف در این زمینه‌ها در برخی از شهر‌ها به ویژه بوشهر داشتیم که با هماهنگی مراجع ذیصلاح آثار تبلیغاتی معدوم شدند و به نامزد‌ها هم تذکر داده شد که شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۷ صبح پنجشنبه ۲۷ خرداد، اما تبلیغات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۶ خرداد پایان می‌یابد.

دعوت مسجدی‌های سه شهر استان برای پاسخگویی نامزدها

مسجدی‌های بوشهر، برازجان و آبپخش در اطلاعیه‌ای از نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی شهرهایشان درخواست کرده‌اند که در صورت ورود به شورای شهر در مدت ۴۸ ماه خدمتگزاری، ۴۸ جلسه پاسخگویی در مساجد برگزار کنند و مسجدی‌ها نیز متعهد می‌شوند که هماهنگی لازم را در این زمینه انجام دهند.

برگزاری انتخابات در ۱۵۰ نقطه دشتی

فرماندار شهرستان دشتی گفت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۵۰ نقطه این شهرستان برگزار می‌شود.

عبدالله نادری افزود: انتخابات شورا‌های اسلامی در چهار شهر خورموج، کاکی، شنبه، بادوله و ۶۰ روستای دشتی برگزار خواهد شد وبرای ۲۰ کرسی شورای اسلامی شهر ۷۸ نامزد و برای ۱۸۴ کرسی شورا‌های اسلامی روستا ۴۰۱ نامزد با هم به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی شعب اخذ رای نسبت به انتخابات مجلس(اسفند۱۳۹۸) با توجه به شرایط کرونایی، ادامه داد: برای این دوره از انتخابات ۹۶ شعبه اخذ رای در شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۵۵ شعبه ثابت و ۴۱ شعبه سیار، همچنین ۵۳ شعبه شهری و ۴۳ شعبه روستایی است.

فرماندار دشتی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم این شهرستان در همه ادوار انتخابات بالا بوده است، بیان کرد: انتظار داریم مردم دشتی بار دیگر با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای برگ زرین دیگری در کارنامه پرافتخار خود ثبت کنند.

نادری تعداد واجدین شرایط انتخابات ۲۸ خرداد را در این شهرستان، ۵۹ هزار و ۱۲۹ اعلام کرد که از این تعداد ۲۹ هزار و ۲۷۲ نفر مرد و ۲۹ هزار و ۸۵۷ نفر نیز زن هستند، همچنین هزار و ۴۲۱ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

او با تاکید بر رعایت باید‌ها و نباید‌های انتخابات از سوی نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر و روستا گفت:بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند و همه نکات بهداشتی در شعب اخذ رای رعایت خواهد شد.

تعداد نامزدها در دو روستای دیلم به حد نصاب نرسید

فرماندار شهرستان دیلم گفت: ۲۴ هزار و ۱۰۷ نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۶۱۴ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

احمد دشتی افزود: در شهرستان دیلم ۴۳ شعبه ثبت نام و اخذ رای پیش بینی شده که ۳۶ شعبه ثابت و ۷ شعبه سیار است.

او ادامه داد: در شهر دیلم ۱۴ نامزد و در شهر امام حسن ۱۹ نامزد برای حضور در شوراهای اسلامی برای رسیدن به ۱۰ کرسی شورای شهر با هم رقابت می‌کنند.

فرماندار دیلم  عنوان کرد: همچنین در شهرستان دیلم ۱۶ روستای دارای شورای اسلامی هستند که ۱۵ روستای ۳ عضو اصلی شورا و یک روستای ۵ عضو شورا دارند و افزون بر ۱۰۰ نامزد برای نشستن بر ۵۰ کرسی شورای روستایی تلاش می‌کنند.

دشتی گفت: به دلیل احراز نشدن صلاحیت برخی از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان دیلم در هیات‌های نظارت بخش‌ها و شهرستان، دو روستای شهرستان دیلم ( یکی در بخش امام حسن و یکی در بخش مرکزی) به حدنصاب تعداد نامزد لازم برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا نرسیدند.

او بیان کرد: همه تمهیدات برای برگزاری انتخابات در دیلم فراهم شده است.

تبلیغات تلفنی

در شهرهای کوچک نامزدها و هوادارانشان دست به گوشی شده‌اند و در تماس تلفنی با شهروندان برای خود تبلیغ می‌کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان