اجرای پروژه میلیاردی در بوشهر بدون انعقاد قرارداد/تکمیل چرخ و فلک بعد از ماه رمضان
اجرای پروژه میلیاردی در بوشهر بدون انعقاد قرارداد/تکمیل چرخ و فلک بعد از ماه رمضان

ندای استان:صالحیان گفت: اکنون در حال انجام کارها برای ورود پیمانکار جدید هستیم و تا نهایت دو ماه دیگر پس از برگزای مناقصه پیمانکار جدید پروژه را تحویل خواهد گرفت.

به گزارش ندای استان، حسین صالحیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد و روز شورا در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: پیمانکار این پروژه بالغ بر ۲۰ ماه با این پروژه داشت بازی می‌کرد و هیچ اقدام مثبتی در این خصوص انجام نمی‌داد و طبق قانون جلو کار این پیمانکار را گرفتیم.

شهردار بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون در حال انجام کارها برای ورود پیمانکار جدید هستیم و تا نهایت دو ماه دیگر پس از برگزای مناقصه پیمانکار جدید پروژه را تحویل خواهد گرفت.

وی افزود: تمام بدهی‌های خود را به پیمانکار سابق پرداخت کرده بودیم اما متاسفانه این پیمانکار کار را عقب انداخت.

استارت تکمیل چرخ و فلک بوشهر بعد از ماه رمضان

شهردار بوشهر در خصوص پروژه چرخ و فلک گفت: این‌ پروژه یک کار مشارکتی بین شهرداری و سازنده آن بود که چند سال در دوره‌های قبل شهرداری مطالبات آن را پرداخت نکرده بود و امروز این کار انجام شده و سازنده آن قول داده بعد از ماه مبارک رمضان کار را شروع خواهد کرد و ظرف ۹۰ روز تحویل دهد.

صالحیان خاطرنشان کرد: در اوایل که در شهرداری بوشهر منصوب شدم  مصاحبه‌ای انجام دادم و گفتم امیدوارم با همدلی اعضا شورا شهر، بوشهر را آباد کنیم در آن زمان همه به بنده خرده گرفتند که چرا این حرف را زدید اما من روحم هم از اختلافات شورای شهر خبر نداشت و بعد اینکه در وزارت کشور کارهای خود را انجام دادم چهار روز بعد متوجه اتفاقات شدم.

اجرای ۱۱۹ پروژه در بوشهر 

وی در خصوص بودجه شهرداری افزود: بوجه سال ۱۳۹۹ شهرداری ۲۹۹ میلیارد تومان بوده اما در سال جاری ۶۵۳ میلیارد تومان شده یعنی دو برابر سال قبل که ۱۱۹ پروژه برای آن تعریف شده و امیدواریم اتفاقات خوبی در سال جاری رقم بخورد.

وی در خصوص گزارش‌های مالی و شفاف سازی های شهرداری ابراز داشت: به صورت ماهیانه، سه ماه و ۶ ماه می‌توانیم گزارش‌های مالی خودمان را اعلام کنیم.

شهردار بوشهر در خصوص جاده سلامت این شهر بیان داشت: بارها در جلسات و مکاتباتی که با بردارانمان در مجموع ارتش داشته‌ایم خواهش کرده‌دایم‌که عقب نشینی کنند و به ما اجازه دهند کار را شروع کنیم اما متاسفانه این اتفاق تا کنون رخ نداده است، تقاضا داریم این کار صورت گیرد تا بتوانیم جاده سلامت را ایجاد کنیم.

 فانوس دریایی تعیین تکلیف می‌شود

صالحیان در خصوص پروژه فانوس دریایی بیان کرد: یک قراردادی امضا شده و در شورای پنجم برای روند کار آن ممانعت شده و این‌پروژه در مبانی اولیه کمترین توجه به آن شده بود و اکنون مشاورین و تیم کارشناسی را فرستاده‌ایم و در حال بررسی این موضوع هستند تا بتوانیم در خصوص آن پروژه تصمیم گیری کنیم.

وی در خصوص پروژه تُل پِی تُل بوشهر(جاده سرتل تا نیروگاه) خاطرنشان کرد: این پروژه ۲۵ ماه قبل مجوز شورای ترافیک را گرفته برآورد‌های ریالی آن هم انجام و اعتبار استانی آن مشخص شده و بزودی مناقصه آن برگزار خواهد شد.

 راست گرد اتوبان امام علی قرارداد ندارد

صالحیان درباره راست گرد اتوبان امام علی(ع) گفت: متاسفانه آن موقع برای اجرای این پروژه عجله شده است. این پروژه اصلا قراردادی ندارد و پروژه‌ای است که بدون قرارداد با ارقام میلیاردی، که افراد قبلی را دچار بحران کرد و در حال حاضر در مراجع قضایی در حال پیگیری است؛ در شهرداری برخی پروژه‌ها بدون قرارداد با اعتبارات میلیاردی وجود دارد که از گذشته بوده و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی در خصوص اعتبارات بناهای تاریخی شهر گفت: در سال جاری بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار برای سنگ فرش‌ها و مرمت بافت‌های تاریخی شهر در نظر گرفته‌ایم.

شهردار بوشهر خاطرنشان کرد: در نظر داریم برای اولین بار برای پروژه‌های شهرداری برنامه زمانبندی مشخص کنیم.، این باعث می‌شود که خود ما کار را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

صالحیان در خصوص وضعیت نیروهای شهرداری افزود: باتوجه به شرایطی که سال قبل در شهرداری بود، بوشهر در رنکینگ کشوری جایگاه ۱۰ را دارد و امسال فقط توانسته‌ایم تعداد معدودی از نیروها را که حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر است را تبدیل وضعیت کنیم و امیدواریم در آینده با تبدیل وضعیت شهرداری بوشهر به رتبه ۱۱، این رقم به بالاتر برسد.

۴۰ میلیارد برای آسفالت کوچه‌های شهر

وی، با اشاره به تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای آسفالت کوچه‌ها تصریح کرد: با  این اعتبار تمام کوچه‌های خاکی بوشهر ساماندهی و آسفالت می‌شود.

شهردار بوشهر خرید و نصب یک‌هزار سطل زباله ویژه محلات، جمع‌آوری و نگه‌داری سگ‌های ولگرد در سطح شهر را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: با شرکتی که در بحث نگهداری حیوانات فعالیت می کند قراردادی بسته شده و حدود دو هفته است که کار را شروع کردند. همچنین در این خصوص به امور اراضی درخواست دادیم تا زمینی را برای جابجایی کمپ این حیوانات در اختیار شهرداری قرار دهند اما تاکنون پاسخی ندادند.

وی در خصوص پسماند و بازیافت‌های شهر بوشهر گفت: من قبول دارم که بوشهر جز تمیزترین شهرهای کشور بوده اما ایرادی که وجود دارد این است که دو سال قبل پیمانکاری را در بوشهر آوردند که ایشان در شهرداری یزد من حاضر نبودم‌ حتی در پاکت آن هم باز کنم چه برسد کار به آن بدهم و امروز همان فرد به تعهدات خود در بوشهر درست عمل نکرده، به همین جهت درحال برگزاری مناقصه برای تعیین پسمانکار جدید هستیم.

وی در خصوص قلعه ریشهر اضافه کرد: برای این پروژه در سال جاری دو میلیارد اعتبار گذاشته شده که در قسمت‌های مقاوم سازی و مرمت آن و دیگر موارد هزینه خواهد شد.

  • منبع خبر : فارس