نظارت شبانه بر کشتارگاه‌های مرغ استان
نظارت شبانه بر کشتارگاه‌های مرغ استان

ندای استان:مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر: دو نماینده از جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت هر شب بر فرآیند کشتار مرغ در دو کشتارگاه استان نظارت دارند.

به‌گزارش ندای استان، احمد جهانگیرلو گفت: در اسفند ۱۳۹۹ یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان بوشهر داشتیم که میزان مناسبی است و پس از پرورش در حال آمدن به بازار مصرف است.
او ادامه داد: البته اسفند وقفه‌ای در جوجه‌ریزی پیش آمد که در این هفته اثر خودش را بر بازار می‌گذارد، ولی با مشکل اساسی روبه‌رو نخواهیم شد و نیاز استان به طور کامل تأمین است؛ حتی مازاد بر مصرف هم خواهیم داشت که آن را به استان‌های همسایه می‌فرستیم.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به این‌که مصرف مرغ در استان برای عید نوروز ۱۳۰ تن بود، گفت: اکنون مصرف روزانه مرغ در استان بوشهر ۸۰ تا ۹۰ تن است که کامل تأمین می‌شود.
جهانگیرلو با بیان این‌که نهاده‌ها برای مرغداری‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری و در اختیار مرغداران قرار داده می‌شود، افزود: این نهاده‌ها اندکی افزایش قیمت داشتند که این افزایش بر قیمت جدید دولتی مرغ اثر گذاشت.
او درباره تهیه نهاده‌ها گفت: نهاده‌هایی که در سامانه بازارگاه خریداری شده به مرغداران تخصیص داده شده، اما برای جابه‌جایی آن‌ها از بندر‌ها به استان مشکل ترابری پیش آمده که در حال پیگیری برای برطرف شدن آن هستیم.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تأکید بر این‌که در استان کمبود مرغ نداریم و مرغ به اندازه کافی وارد بازار شده است، افزود: نمایندگان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت هر شب در دو کشتارگاه استان تا صبح حضور دارند و بر فرآیند کشتار نظارت کامل می‌کنند؛ این کار تا عادی شدن شرایط انجام خواهد شد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما