دریا طوفانی و هوا گرم می‌شود
دریا طوفانی و هوا گرم می‌شود

ندای استان:هواشناسی بوشهر اعلام کرد: خلیج فارس از چهارشنبه مواج و طوفانی خواهد شد و دمای هوا نیز از سه‌شنبه تا جمعه افزایش می‌یابد.

به گزارش ندای استان،کارشناس هواشناسی بوشهر اعلام کرد: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد در بیشتر ساعات از وقت امروز و فردا شرایط جوی و دریایی، به نسبت پایدار است هر چند در ساعاتی از ظهر بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد.

محمدرضا انصاری افزود: از ظهر چهارشنبه (۴ فروردین) تا پایان پنجشنبه (۵ فروردین) و در برخی ساعات از روز جمعه (۶ فروردین) به سبب وزش باد‌های شدید تا بسیار شدید (جنوب شرقی – جنوب غربی) بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد جنوب شرقی روی دریا به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در فراساحل تا حدود سه متر افزایش یابد.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: در این مدت باید از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

انصاری عنوان کرد: همچنین از ظهر چهارشنبه تا بعد از ظهر جمعه به علت وزش باد شدید و جنوب شرقی و جنوبی بر روی خلیج فارس و در استان، احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

او، با شاره به روند افزایشی دما از سه‌شنبه تا جمعه گفت: دما بین ۴ تا ۷ درجه افزایش می‌یابد و احتمال آسیب به مزارع و باغ ها وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی، آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی گاهی وزش باد پیش بینی کرد و  افزود: فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

انصاری ادامه داد: جهت وزش باد متغیر اما بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و امروز در فراساحل جنوبی گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او بیان کرد: ارتفاع موج نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در فراساحل جنوبی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۰۵ بامداد، جزر اول ساعت ۰۶:۲۸، مد دوم ساعت ۱۴:۲۹ و جزر دوم ساعت ۲۳:۲۵ خواهد بود.