قیمت مرغ و تخم مرغ در بوشهر چند است؟
قیمت مرغ و تخم مرغ در بوشهر چند است؟

ندای استان:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال ۱۴ میلیون و ۵۳۳ هزار قطعه جوجه‌‎ریزی در این استان انجام شده‌‍است.

به گزارش ندای استان،محمد تقی منوچهری افزود: همچنین در مدت یاد شده ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید شده‌است.

وی بیان کرد: در آذرماه نیز یک میلیون و ۵۸۶ هزار و در دی ماه نیز ۵۱۹ هزار قطعه جوجه‎ریزی در استان بوشهر انجام گرفته است که پیش بینی می‎شود میزان جوجه ریزی این ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه افزایش یابد.

منوچهری ادامه داد: پیش بینی شده در ماه جاری ۲ هزار و ۷۰۰ تن تولید گوشت مرغ در استان بوشهر انجام شود.

وی عنوان کرد: در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان جوجه‌ریزی در استان بوشهر کاهش ۷ درصدی نشان می‏‌دهد که این موضوع بیشتر در برهه‎‎ای که مرغ افزایش قیمت داشت خود را نشان داد.

منوچهری در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: از یکم آبان ماه که سامانه بازارگاه به صورت اتوماتیک شده روند توزیع نهاده‎های دامی در استان بوشهر عادلانه‎تر انجام می‎شود.

وی یادآور شد: اکنون تنها مشکل این است که برخی از شرکت‌های باربری بارهای موردنیاز مرغداری‎های استان بوشهر را ارسال نمی‌کنند که در این زمینه کمیته نظارتی در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده تا مرتب از مرغداری‎ها و انبارها نظارت می‎کنند و به صورت هفتگی گزارش‎ها به وزارت جهاد کشاورزی ارسال و متخلفان نیز به تعزیرات معرفی می‎شوند.

منوچهری ادامه داد: اکنون قیمت مرغ زنده، کشتار و خرید مصرف کننده در استان بوشهر به ترتیب ۱۴ هزار و ۷۰۰، ۲۰ هزار و ۶۰۰ و ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان است.

وی یادآور شد: در ارتباط با تخم مرغ نیز قیمت در یکی دو مرحله جهش داشته و اکنون قیمت تخم مرغ هر کیلو ۲۱ هزار و شانه تخم مرغ نیز ۴۱ هزار تومان است.

منوچهری اظهار داشت: استان بوشهر تولید کننده تخم مرغ نیست و در حدود ۹۰ درصد نیاز بوشهر از سایر استان‎ها تامین می‎شود.