کمپ «جوانان رهبر»  راه اندازی می شود
کمپ «جوانان رهبر»  راه اندازی می شود

خبر استان:مدیرکل ورزش و جوانان فارس از راه اندازی کمپ «جوانان رهبر» برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبر استان،حیدرعلی کامیاب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جایگاه شیراز در بحث پایتخت جوانان جهان اسلام، گفت: راه اندازی این کمپ مقدمه ای برای یک کار بزرگ در کشور و حتی کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: کمپ جوانان رهبر برای حضور و نقش آفرینی بیشتر جوانان کشور است زیرا در آینده این جوانان نقش مدیریت و راهبردی کشور را بر عهده خواهند گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه نمونه این کمپ در کشور روسیه وجود دارد، گفت: طی سفری که هفته گذشته به کشور روسیه داشتیم با نمونه های این کمپ آشنا شدیم و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان تصمیم به راه اندازی این کمپ مهم در شیراز گرفته شد.

کامیاب ادامه داد: در این کمپ جوانان با توانایی های مختلف حضور خواهند داشت و به تبادل اطلاعات و دانش می پردازند که این شروع یک حرکت اجتماعی و اقتصادی مهم در کشور است.

وی تاکید کرد: راه اندازی این کمپ نیز با مشارکت خود جوانان انجام می شود و تامین هزینه های آن نیز توسط جوانان با فعالیت های اقتصادی است و تنها دولت در بحث راه اندازی آن مشارکت خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس یادآور شد: راه اندازی این کمپ هیچگونه مداخله ای در امور مربوط به دانشگاه ها نیز و به طور کلی نحوه برنامه ریزی و فعالیت این مجموعه متفاوت است.

کامیات تصریح کرد: باید با حضور نخبگان و اساتید برنامه ای مدون و کاربردی برای این کمپ در نظر گرفته شود تا جوانان ایرانی بتوانند به خوبی از این امکانان مهم استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام است، گفت: زمانیکه چنین کمپی را در استان فارس داشته باشیم می توانیم میزبان جوانان کشورهای اسلامی نیز باشیم و این حضور تاثیر مثبت در توسعه گردشگری استان فارس خواهد داشت.

کامیاب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به زودی گروهی از مسئولین رده بالای کشور روسیه میهمانان فارس خواهند شد، گفت: تفاهم نامه راه اندازی انجمن ایران و روسیه بسته شد و در آبان ماه گروهی از کشور روسیه به ریاست نماینده نخست وزیر این کشور به شیراز سفر خواهند کرد.

Visited 1 times, 1 visit(s) today