نمایندگان استان بوشهر کمیسیون‎های خود را شناختند/ تغییر کمیسیون «سعادت»
نمایندگان استان بوشهر کمیسیون‎های خود را شناختند/ تغییر کمیسیون «سعادت»

خبر استان:سرانجام پس از کشمکش های فراوان، کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی اعضای اصلی خود را شناختند.

به گزارش خبر استان،با نهایی شدن ترکیب کمیسیون های تخصصی مجلس دهم، ۴ نماینده استان بوشهر کمیسیون هایی که در آن عضویت دارند را شناختند.

با توجه به متقاضیان زیاد برخی کمیسیون های مجلس نظیر امنیت ملی، اقتصاد، بودجه، انرژی که منجر به خالی ماندن ظرفیت کمیسیون های دیگری همچون فرهنگی، حقوقی و شوراها شده بود، مقرر شد از طریق ریش سفیدی برخی نمایندگان به کمیسیون های کم متقاضی تر هدایت شوند که این امر به نتیجه نرسید.

نهایتا کار به قرعه کشی کشیده شد که امروز با حضور نایب رییسان مجلس این امر در شعب ۱۵ گانه اعتبارنامه ها انجام و کمیسیون های پرمتقاضی غربال شدند.

برهمین اساس، سکینه الماسی نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه به همراه حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در کمیسیون انرژی که گزینه نخست شان بود باقی ماندند.

همچنین محمدباقر سعادت نماینده دشتستان که برای حضور در کمیسیون انرژی نام نویسی کرده بود، برای حضور در ترکیب نهایی قرعه به نامش در نیامد تا راهی کمیسیون کشاورزی و منابع طبعی مجلس شود که گزینه دوم وی بوده است.

خبر می رسد سید کمال الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان نیز حضورش در کمیسیون عمران مجلس تثبیت شده و تلاش دارد رییس یا نایب رییس کمیسیون شود.