کشف ۷۱۳ تن موادمخدر در سال گذشته
کشف ۷۱۳ تن موادمخدر در سال گذشته

خبر استان: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا؛ اشراف اطلاعاتی، برخورد هوشمندانه و هدفمند و نیز تمرکز بر زیرساخت های اقتصادی شبکه های قاچاق مواد مخدر از اولویت های این پلیس در سال ۹۷ اعلام کرد.

به گزارش خبر استان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “محمد مسعود زاهدیان” در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی پلیس بوشهر، به برخورد قاطع پلیس مبارزه با موادمخدر با باندهای مواد افیونیو سوداگران مرگ در سال ۹۶ اشاره کرد و اظهارداشت:  ماموران این پلیس در عملیات های گسترده موفق شدند بیش از ۷۱۳ تن مواد مخدر را در کشور کشف کنند که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، در هفته نخست سال جدید، بالغ بر ۱۴ تن موادمخدر کشف که این میزان افزایش ۳۶ درصدی را نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۷۸ درصد از کشفیات پلیس در استان های شرقی و حاشیه شرق کشور بوده است، ادامه داد: برخورد با وارکنندگان موادمخدر به مناطق ورودی کشور، هدف گذاری پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در سال ۹۷ به شمار می آید.

وی تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم با تثبیت فعالیت های گذشته و افزایش اقداماتی که در حوزه مبارزه با باندها و شبکه های فعال در امر قاچاق مواد مخدر خواهیم داشت درصد برخورد نسبت به سنوات گذشته را در مبادی ورودی افزایش دهیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خاطر نشان کرد: ۶۷ درصد اقدامات ما با کار اطلاعاتی و شناسایی قبلی، برخورد هوشمندانه و هدفمند با این شبکه ها بوده که امیدواریم این رقم امسال افزایش یافته و بتوانیم هدف گذاری مناسب بر روی عوامل اصلی انتقال موادمخدر به داخل کشور داشته باشیم.

سردار زاهدیان، هدف گذاری دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا را تمرکز بر زیرساخت های اقتصادی شبکه های قاچاق مواد مخدر عنوان و تصریح کرد: اگر به منابع مالی این باندها و شبکه ها صدمه وارد شود و درآمد زایی آنها هدف قرار گیرد کارکرد آنها از بین خواهد رفت و مهار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اولویت اول ما در برخورد با آسیب های اجتماعی برخورد با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر است، امیدواریم بتوانیم روند مناسبی را نسبت به سال های قبل دنبال کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه پلیس سال گذشته نسبت به سنوات قبل در جمع آوری عناصر متجاهری که چهره شهرها را آشفته می کردند و احساس امنیت را از بین می بردند، گسترش کیفی و کمی داشته است، گفت: هدایت معتادان متجاهر به سمت مراکز درمانی و ساماندهی وضعیت آنها در سال ۹۶ نسبت به دوره مشابه ۲۰ درصد افزایش داشته است.

Visited 1 times, 1 visit(s) today