مخالفت آیت‌الله سیستانی با جدایی منطقه کردستان عراق
مخالفت آیت‌الله سیستانی با جدایی منطقه کردستان عراق

خبر استان:آیت الله سیستانی بر مخالفت با جدایی منطقه کردستان عراق تاکید کرده و از رهبران کردستان خواستند به مسیر قانون اساسی بازگردند.

به گزارش خبر استان به نقل از ابنا،سید احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی این سخنان را امروز در خطبه دوم نماز جمعه در شهر کربلا از صحن مطهر حضرت امام حسین(ع) بیان کرد.

وی تاکید کرد: نسبت به هرگونه جدایی و تقسیم عراق و شکستن تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق هشدار می‌دهیم و خواستار حفظ یکپارچگی عراق و وحدت ملت عراق و پرهیز از طائفه گرایی و نژادپرستی و تحقق برابری بین همه عراقی‌ها هستیم.

الصافی با بیان اینکه مردم عراق تازه از محنت تروریسم داعشی بیرون آمده و به لطف فداکاری‌های نیروهای عراقی در حال عبور از آن هستند اضافه کرد: متأسفانه اکنون مردم با محنت جدیدی درباره تلاش برخی برای تجزیه کشور و جدا کردن شمال از آن مواجه شدند.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: می‌خواهند بخشی از شمال عراق را جدا کنند و یک کشور مستقل ایجاد کنند، حال آنکه تقسیم عراق نتایج بسیار ناگواری در بر خواهد داشت و حتی ممکن است عرصه را برای دخالت های منطقه ای و بین المللی به زیان عراقی‌ها باز کند.

وی اضافه کرد: دولت مرکزی و پارلمان عراق را به حفظ تمامیت ارضی عراق و نیز رعایت حقوق کردها در چارچوب قانون اساسی فرا می خوانیم.

سید احمد الصافی تاکید کرد: برادران کرد را به بازگشت به مسیر قانونی اساسی برای حل اختلافات فرا می‌خوانیم.

 

به گزارش خبر استان،همه پرسی غیر قانونی جدایی اقلیم کردستان از سوی مقامات اقلیم در روز ۲۵ سپتامبر انجام گرفت، که این اقدام از سوی دولت مرکزی عراق، کشورهای منطقه و بین‌المللی و مجامع جهانی مورد انتقاد قرار گرفته و بر غیر قانونی بودن آن تاکید شده است.

در همین راستا هفته گذشته شورای امنیت ملی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حکومت اقلیم کردستان عراق این کشور خواست تا کنترل تمامی گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های منطقه را به دولت مرکزی تحویل دهد.

Visited 1 times, 1 visit(s) today