کسانی یارانه دریافت می‌کنند که به هیچ‌وجه وجود خارجی ندارند
کسانی یارانه دریافت می‌کنند که به هیچ‌وجه وجود خارجی ندارند

خبر استان: رئیس «کمیسیون انرژی» مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کسانی از محل هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دریافت می‌کنند که به هیچ‌وجه وجود خارجی ندارند و برخی از آنها در خارج از کشور زندگی می‌کنند و برخی از آنها هم شرایط استفاده از یارانه را ندارند.

به گزارش خبر استان،فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمندی یارانه‌ها یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در مبحث برنامه ششم توسعه بود که در پی آن آمار و ارقام متفاوتی درباره درآمد و هزینه‌کرد آن منتشر شد.

وی افزود: برخی از نمایندگان مجلس در حال حاضر معتقدند درآمدها در این حوزه بیش از آنی است که دولت اعلام می‌کند و در عین حال هزینه‌کرد در مبحث هدفمندی یارانه‌ها کمتر از درآمدها است. این در حالی است که دولت با این موارد مخالفت می‌کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد بنده ضرورت دارد تا در بخشهایی اعم از یارانه‌ها که درآمدزایی می‌کند شفاف‌سازی صورت پذیرد و محل هزینه و مصرف به‌درستی اعلام شود تا مابه‌التفاوت‌ها به‌خوبی مشخص باشد.

حسنوند ادامه داد:‌ همچنین باید گفت که در حال حاضر کسانی از محل هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دریافت می‌کنند که به هیچ‌وجه وجود خارجی ندارند و برخی از آنها در خارج از کشور زندگی می‌کنند و برخی از آنها هم شرایط استفاده از یارانه را ندارند که توصیه می‌شود این منابع به سایر افراد و یا اینکه در بخش‌هایی چون تولید و اشتغال هزینه شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به هرحال چندین هزار میلیارد تومان درآمد کشور در محل هدفمندی یارانه‌ها مصرف می‌شود و ضرورت دارد در این بحث تحقیق و تفحص صورت پذیرد تا بسیاری از موارد شفاف‌سازی شود.

Visited 1 times, 1 visit(s) today