سر خریداران حواله پژو ۲۰۰۸ کلاه رفته است/توقف تولید پراید
سر خریداران حواله پژو ۲۰۰۸ کلاه رفته است/توقف تولید پراید

خبر استان:وزیر صنعت، معدن و تجارت: هرکسی حواله پژو ۲۰۰۸خریده سرش کلاه رفته است، چون سند خودرو بنام ثبت نام کننده صادر و تحویل خواهد شد.

به گزارش خبر استان، محمد رضا نعمت زاده درباره قیمت گذاری پژو ۲۰۰۸ افزود: قیمت گذاری و فروش پژو ۲۰۰۸ هیچ ارتباطی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد، چون میزان تولید این خودرو در شروع کار پائین و تعداد متقاضی زیاد بود و از طرفی امکان فروش نقدی نبود لذا آگهی پیش فروش داده شد که از سال آینده با مطلوب شدن تولید مشکلی برای عرضه نخواهیم داشت.
وی درباره اعلام قیمت‌های متفاوت برای ۲۰۰۸ گفت: صحبت هایی که درخصوص قیمت این خودرو شده درست نیست، چون این خودرو مشمول قیمت گذاری دولتی نخواهد بود و قیمت آن با عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
نعمت زاده افزود: اینکه گفته می‌شود براساس آئین نامه سازمان حمایت در پیش فروش باید ۵۰ درصد قیمت خودرو دریافت شود، چنین چیزی نداریم و این حرف‌ها را نباید زد.
وی با بیان اینکه با تجهیز قطعه سازان و توسعه تولید در آینده مشکلی برای تولید این خودرو نخواهیم داشت به قیمت گذاری شورای رقابت اشاره کرد و گفت: خودرو کالای انحصاری نیست و باتوجه به تولیدات متنوع و آزاد بودن واردات خودرو نباید صوری قیمت گذاری کنیم بلکه در شرایط عرضه و تقاضا باید قیمت تعیین شود، بنابراین شورای رقابت طبق قانون به جای قیمت گذاری باید سیاستگذاری قیمت را مشخص کند، ولی متاسفانه این شیوه از دولت قبل به جا مانده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی به ترکیب تولید خودرو در کشور اشاره کرد و افزود: در آغاز دولت یازدهم ۷۰ درصد تولید خودرو کشور را پراید تشکیل می‌داد، ولی ما سال گذشته سهم پراید از تولید خودرو در کشور را به ۳۴ درصد کاهش دادیم و امسال این سهم به ۲۸ درصد کاهش می‌یابد.
نعمت زاده گفت: به تدریج تیبا و مدل‌های دیگر خودرو به بازار می‌آید و با متنوع شدن تولیدات میزان تولید پراید کاهش می‌یابد و با توجه به اینکه در آخر سال ۹۷ پراید با این شکل و هیبت نمی‌تواند استاندارد‌ها را بگذراند، در پایان سال ۹۷ عمر پراید پایان می‌یابد.
Visited 1 times, 1 visit(s) today