پاسخ نیروهای مسلح و سپاه عزیز ما به تروریست‌ها؛ نمادی از اقتدار ملی
پاسخ نیروهای مسلح و سپاه عزیز ما به تروریست‌ها؛ نمادی از اقتدار ملی

خبر استان:سخنگوی دولت گفت: پاسخی که نیروهای مسلح و سپاه عزیز به تروریست های داعش دادند، نمادی از اقتدار ملی است.

به گزارش خبر استان، محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود افزود: اگر ۲۹ اردیبهشت به عنوان نمادی از انسجام ملی معرفی شود، پاسخی که نیروهای مسلح و سپاه به تروریستها دادند نمادی از اقتدار ملی است.
وی افزود: این اقتدار نشان می دهد که فقط در جهت امنیت ملی نیست بلکه فراتر از امنیت ملی ما ، امنیت منطقه بود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه داعش یک گروه تروریستی است اظهار داشت: داعش تروریست است و امنیت منطقه را مخدوش کرده است.
نوبخت افزود: این امر نشان داد ایران در راه مبارزه با تروریستها، امنیت منطقه را در برنامه دارد و همسایگان ایران باید از این اقدام خرسند باشند.
وی تاکید کرد: باید قدردان راهنمایی های مقام معظم رهبری و رشادتهای فرزندان ما در سپاه و نیروهای مسلح بود.
سخنگوى دولت ادامه داد: سربازان خوشنام و گمنام امام زمان (عج) توانستند با شناسایی کانونهای وارداتی و برخورد با انها اقدامات شفافی انجام دهند.
نوبخت تصریح کرد: با وحدت ملی توانستیم شرایط امنیت ملی را فراهم کنیم.
 از همه فعالیت های موشکی سپاه و نیروهای مسلح پشتیبانی می کنیم 
سخنگوی دولت گفت: دولت از همه فعالیت های موشکی سپاه و نیروهای مسلح پشتیبانی می کند و هیچ محدودیتی برای تقویت بنیه دفاعی کشور قائل نیست.
محمدباقر نوبخت  افزود: دولت از هر فعالیتی در این عرصه چه به صورت مطالعاتی و چه به صورت اجرایی دفاع می کند و توان دفاعی کشور ما قابل انعطاف با هیچ یک از دول خارجی به خصوص آمریکا نیست.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باید صرفاً به منافع ملی و امنیت ملی خود توجه کرده و امنیت ملی ما به هیچ وجه مخل امنیت کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود.
سخنگوی دولت افزود: ما به مواضع خود با قدرت ادامه خواهیم داد.

۱۶۲۲ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب سیستان اختصاص یافت

سخنگوی دولت گفت : هزار و  ۶۲۲میلیارد تومان به موضوع آب و ۱۷۵ میلیارد تومان به موضوع برق در استان سیستان و بلوچستان از سوی دولت اختصاص یافت.
محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: وزیر نیرو در سفری که به استان سیستان و بلوچستان داشت ،گزارشی به هیئت وزیران ارائه داد و سازمان برنامه و بودجه مسئول اجرایی کردن طرح مورد نظر شد.
وی ادامه داد: ۹ مورد از مشکلات ذکر شده در حوزه آب و ۳ مورد در حوزه برق بوده است.
سخنگوی دولت گفت : بهمن سال گذشته نیز رئیس جمهور سفری به خوزستان داشت و ۱۰ هزار میلیارد تومان به سه طرح آب ، فاضلاب و برق این استان اختصاص یافت که اقدامات اجرایی آن از اسفند ماه آغاز شد.

اختصاص اعتبار به برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی 

سخنگوی دولت گفت: دولت در سال ۹۵ ، دو هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان به شورای اجتماعی برای اجرای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی اختصاص داد و نتایج سرمایه گذاری را دریافت کرد.
محمدباقر نوبخت  افزود: دیروز جلسه شورای اجتماعی با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و گزارشی از عملکرد این شورا ارائه شد.
وی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده در حوزه خشونت شاخص هایی بیان شد و نسبت تغییر آنها در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ بیان شد که نشان دهنده مقابله با خشونت بود.
سخنگوی دولت گفت: در این شاخص ها و در موضوع قتل با ۷ درصد کاهش روبرو بودیم، در حوزه نزاع و درگیری ها ۱۵ درصد کاهش، در حوزه شرارت ها منفی ۲۵ درصد کاهش، درخصوص مسائل اخلاقی و آنچه مربوط به مزاحمت نوامیس است ۲۲ درصد کاهش، در موضوعات تجاوز به عنف ۱۷ درصد کاهش، در موضوعات ناموسی ۸ درصد کاهش و در سرقت با ۳ درصد کاهش روبرو بوده ایم.
نوبخت افزود: در شورای اجتماعی که برای کاهش آسیب های اجتماعی و عوارض حاشیه نشینی تشکیل شده بود ۱۰ دستگاه وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون و امور اجتماعی، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی مأموریت هایی را دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه اگر تمرکز و سرمایه گذاری درخصوص این آسیب های اجتماعی کنیم شاهد بهبود شاخص ها خواهیم بود گفت: ما از وضع شاخص ها راضی نیستیم اما روند شاخص ها نشان می دهد که با بوجود آوردن فضای مناسب می توانیم شاهد موفقیت بیشتر آنها در سال ۹۶ باشیم.

پیام شفاهی رئیس جمهور به قطر درباره امنیت منطقه بود

سخنگوی دولت گفت : پیام شفاهی رئیس جمهور به قطر درخصوص امنیت منطقه و روابط دوجانبه بود.
محمدباقر نوبخت افزود: همیشه کشور قطر درخصوص مباحث منطقه ای موضع معقولی دارد.
وی گفت : ما به هیچ وجه از کشورهای خودکامه منطقه مثل عربستان دفاع نمی کنیم.
بانک مرکزی از حقوق سپرده گذاران دفاع می کند
سخنگوی دولت گفت: ادغام بانک ها و موسسات قدرت عملیات آنها را افزایش می دهد.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت موسسه مالی و اعتباری ثامن الائمه و موسسات مالی و اعتباری دیگر افزود: با توجه به  اینکه بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام داد باید گفت بانک مرکزی در کنار سایر تعهداتش در دولت یازدهم، دو تعهد کاملا برجسته را بر عهده داشت که یکی از آنها ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و نهادهایی بود که مجوز لازم را ندارند.
وی ادامه داد: بانک مرکزی حتی این برنامه خود را در شورای عالی امنیت ملی ارائه و این شورا نیز در جهت پشتیبانی از  بانک مرکزی تصمیمات لازم را ابلاغ کرد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه من دو واژه مجوزهای لازم و کافی را به کار بردم اظهار داشت: مجوز لازم باید وجود داشته باشد و مجوز کافی نیز نشان می دهد این مقدار از حجم فعالیت هایی که در حال اجراست واقعا متناسب با همین مقدار مجوزهایی است که اخذ شده و یا یک مجوزی از وزارت تعاون برای یک شرکت تعاونی و یا فعالیت مالی تعاونی اخذ شده و سپس به فعالیت های بانکی تبدیل شده است.
نوبخت افزود: به همین دلیل از بانک مرکزی این انتظار وجود دارد که با دقت این مسائل را دنبال کند و این اقدامی نیست که از سوی بانک مرکزی انجام گرفته در راستای تقویت نظام بانکی است که با ادغام بانک ها و موسسات بتواند قدرت عملیات آنها را افزایش دهد و این اقدامات را در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی انجام می دهد.
وی اظهار داشت: متاسفانه این اقدام با نوعی مقاومت همراه بود که آثارش را بر روی سپرده گذاران بر جای می گذارد، البته القائاتی که انجام می شود و نگرانی مردم بجاست اما تحریک کردن این افراد در این راستا برای جلوگیری از اقدامات بانک مرکزی ضرورت اینکه بانک مرکزی با اطلاع رسانی های دقیق تر که انجام می دهد بتواند این دو هدفی را که هم متشکل کردن بازارهای غیرمتشکل پولی و همچنین در ساماندهی بانک ها و تقویت آنها از جهت مالی است انجام دهد.
سخنگوی دولت افزود: مدیریت این موضوع یعنی به جای اینکه ما صدها موسسه نصف و نیمه داشته باشیم که هر یک آسیب های خود را داشته باشند، چند یا چندین موسسه قدرتمند با بنیه مالی قوی داشته باشیم.
نوبخت تاکید کرد: به همه افرادی که در این موسسات سپرده دارند اطمینان می دهم که نگران نباشند و قطعا بانک مرکزی در جهت استیفای حقوق آنها، اقدامات لازم را انجام می دهد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: در همه جای دنیا اگر همه مردم با هم به بانک ها مراجعه کنند و پول خود را مطالبه کنند، هیچ بانکی نمی تواند بلافاصله همه مطالبات را پرداخت کند زیرا آنها پول افراد را نزد خود نگه نمی دارند بلکه این پول را به دیگران می دهند تا بتوانند از سود آن برای پرداختن تسهیلات به سپرده گذاران استفاده کنند و همیشه بخش قابل توجهی از این پول ها به تسهیل گیرندگان داده می شود.
وی تصریح کرد: از این جهت باید همان نظام و قواعد منطقی در نظام بانکی را ملاک عمل قرار دهیم.
سخنگوی دولت تاکید کرد: بار دیگر تاکید می کنم که سپرده گذاران نگران نباشند و بانک مرکزی از حقوق آنها دفاع می کند.
برجام محدودکننده فعالیت های موشکی و دفاعی ایران نیست
سخنگوی دولت تصریح کرد: برجام محدودکننده فعالیت های موشکی و دفاعی ایران نیست.

محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که بعد از برجام برخی به دولت خرده می گرفتند که چرا به بنیه دفاعی توجهی نداشته است ولی امروز شاهد افتخارات باارزشی از نیروهای مسلح هستیم، گفت: این گزاره نادرستی بود و به هیچ وجه به ویژه برجام محدودکننده فعالیت موشکی و قدرت دفاعی ما نیست و صرفا در ارتباط با مباحث هسته ای صورت گرفته است.

وی افزود: برجام به این دلیل بود که آنها خواهان فعالیت نظامی هسته ای ما نبودند که البته ما چنین فعالیتی نداشتیم و حاضر بودیم به آنان اطمینان دهیم و این تاییدیه ازجانب آنان صورت گرفت اما فعالیت دفاعی به خصوص ابزارهای موشکی، سیاست غیرقابل بازگشت است و از آن دفاع می کنیم.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوال خبرگزاری صدا و سیما در این خصوص که آیا پاسخ ایران در هیئت نظارت بر برجام مشخص شده  و شامل چه مواردی است اظهار داشت: هنوز هیئت نظارت بر برجام گزارش خود را ارائه نکرده است.

وی افزود: اگر مشخص شود که نقض برجام صورت گرفته است، از ظرفیت هایی که در خود برجام وجود دارد استفاده خواهد شد.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به جلسه بررسی آسیب های اجتماعی گفت: با بررسی های صورت گرفته در حوزه خشونت شاخص های سال گذشته نسبت به سال ۹۴، در بخش قتل ۷ درصد و در بخش نزاع و درگیری، ۱۵درصد کاهش داشته است.

نوبخت افزود: در بخش مسائل اخلاقی و مزاحمت برای نوامیس۲۲ درصد، تجاوز به عنف ۱۷درصد و سرقت هم ۳ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۴۷۷ میلیارد تومان برای مسائل آسیب های اجتماعی تخصیص داده شد که آثار آن نیز در شاخص ها مشهود است.

نوبخت در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در خصوص قراردادهای نفتی سند رازداری و محرمانگی مد نظر سازمان دیده بان پیشرفت به امضا رسیده و اساسا ادعای این سازمان را درخصوص هشداری که درمورد انعقاد قراداد بدون ملاحظات امنیتی داده است تاییدمی کنید یا خیر گفت: دولت در چارچوب تنظیم قراردادهای نفتی فرایند طولانی و پرپیچ و خمی را طی کرد و صبوری به خرج داد تا اگر کسی دغدغه ای در این زمینه دارد شنیده شود.

وی تصریح کرد: این دغدغه جزو ملاحظات دولت هم هست و من فکر نمی کنم هیچ سازمانی به مصالح ملی از دولت حساس تر باشد ما تمام این موارد را در قراردادهای خود داریم.

روابط اقتصادی و ملاحظات منطقه ای؛ دستور کار سفر عبادی به تهران
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفر نخست وزیر عراق به تهران و ربط آن به موضوع عربستان و کویت گفت: روابط ما با عراق در جمع کشورهای همسایه، روابط ممتازی است و در سه عرصه قابل مقایسه با دیگر کشورهاست.

محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری امروز خود افزود: اولین روابط مذهبی، برادری و دینی است و دوم با توجه به اینکه با عراق مرز مشترک داریم بهترین روابط اقتصادی را می توانیم با عراق داشته باشیم و گفتگوها در عرصه اقتصادی در سفر منطقه ای نخست وزیر عراق در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: عرصه سوم فعالیت مشترک با پشتیبانی ایران در خصوص اقدام عراق برای مقابله با تروریسم است که جمهوری اسلامی ایران از نظر مستشاری کمک می کند.

سخنگوی دولت گفت: سه عرصه فرهنگی، اقتصادی و نظامی در روابط دو کشور وجود دارد به ویژه در حال حاضر که مسیر همواری ازجانب عراق به سمت مرزهای سوریه و بالعکس وجود دارد و دو کشور عراق و سوریه هر دو برادر ایران هستند و با توجه به پیوستگی عمیقی که در این بین وجود دارد، عرصه کافی برای تبادل نظر نیز وجود دارد.

نوبخت ابراز امیدواری کرد بتوانیم در این مذاکرات شاهد بهبود در سه عرصه باشیم و ملاحظات منطقه ای هم از این سه عرصه خارج نیست که به بهبود شرایط منطقه ای منجر خواهد شد.

نوبخت در ادامه در خصوص کابینه دولت دوازدهم و میزان تغییرات کابینه نسبت به دولت یازدهم گفت: عددهایی که در مورد میزان تغییر کابینه بیان می‌شود،‌ گمانه زنی است.

وی افزود: رئیس جمهور مصمم است به مطالبات مردم پاسخ بگوید و تلاش می‌کند کابینه کارآمد هماهنگ‌تر،‌ بانشاط‌تر و موثرتر را شکل بدهد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: رئیس جمهور اکنون همه اظهار نظرها را می‌شنود و درنهایت آنچه را خودش در برابر مردم تعهد داده است انجام می‌دهد.

نوبخت افزود: همانطور که همه دولت‌ها از حمایت رهبری بهره برده‌اند، دولت دوازدهم هم از حمایت‌های رهبری استفاده می کند تا به مطالبات مردم پاسخ دهد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم ادامه می‌یابد، ‌خاطر نشان کرد: با قاطعیت عرض می‌کنم این طرح ادامه می‌یابد.

نوبخت ادامه داد: در سه سال گذشته بیش از ۴۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح سرمایه گذاری کردیم که البته شاید با کمی صرفه جویی بیشتر می‌توانستیم عمل کنیم.

وی ادامه داد: اکنون این طرح با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و وزارت کار بازبینی و چارچوب خدمات طرح تحول سلامت نیز مشخص شده است تا این طرح با دقت و کارآمدی بیشتری اجرا شود.

نوبخت تصریح کرد: معوقات طرح تحول سلامت نیز پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا رویه‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم تغییر می‌کند و آیا قرار است معاونت اقتصادی در دولت دوازدهم تشکیل شود گفت: مباحث اقتصادی کلان در دولت یازدهم در هیچ یک از وزارتخانه‌ها به تنهایی اتخاذ نمی‌شد.

وی افزود: این مسائل در ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس‌جمهور به تصویب می‌رسید.

سخنگوی دولت در ادامه در خصوص نظرهای مطرح شده در مورد تشکیل معاونت اقتصادی گفت: نمی‌دانم چه کسی این صحبت را کرده زیرا هر کس ممکن است اظهار نظری کند، اما اینکه آیا یک معاونت اقتصادی لازم است یا خیر، هنوز وجود آن را تشخیص نداده ایم.

 نتیجه آزمون استخدامی به موقع اعلام می شود

سخنگوی دولت گفت : اداراتی که مجوز استخدام گرفته اند ، آزمون برگزار و نتیجه را بموقع اعلام می کنند.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری افزود: ۲ هزار مجوز در هیئت اداری برای استخدام مشاوران نخبه جوان داده شده است تا ما نیروی جوان را وارد کنیم و به عنوان نخبه در کنار خود داشته باشیم.
نوبخت ادامه داد: با این اقدام گردش نخبگان را خواهیم داشت.
ازدواج در شورای اجتماعی از اولویت برخوردار است
سخنگوی دولت گفت: در جلسات شورای اجتماعی تعدادی از موارد اجتماعی از اولویت برخوردار است که ازدواج یکی از آنهاست.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به مشکلات اقتصادی در خصوص ازدواج گفت: ربط دادن تمام موارد فرهنگی به تمام موارد اقتصادی کار درستی نیست مثلاً در بررسی مقوله ازدواج و طلاق، گاهی طلاق در خانواده هایی که مشکلات اقتصادی ندارند بسیار بیشتر از خانواده هایی است که مشکلات اقتصادی دارند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسائل اقتصادی ضروری است اما ما نباید افزایش طلاق و کاهش ازدواج را صرفاً به مسائل اقتصادی ربط دهیم.
نوبخت افزود: ازدواج از جمله مواردی است که در دستور کار ماست و ما اعتقاد داریم اگر بر روی مسائل متمرکز شویم می توانیم گام به گام به طرف حل مسائل گام برداریم.
بانک مرکزی نظارت خوبی دارد تهران
سخنگوی دولت گفت: بانک مرکزی به عنوان ناظر عمل کرده است و نباید ناامنی و عدم اطمینان در سپرده گذاران بوجود بیاید.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری افزود: وظیفه بانک مرکزی این است که به عنوان ناظر و مرجع به سپرده گذاران اطمینان دهد که با اطمینان سپرده گذاری کنند.
وی ادامه داد : بانک مرکزی به جای اینکه به دلهره عمومی دامن بزند باید این وضعیت را ساماندهی کند و باید قدرتی داشته باشد تا مردم بتوانند به خوبی از خدمات بانکی استفاده کنند.
نوبخت گفت: ادغام موسسات گامی در جهت رفع عوامل دلهره آور و نگران کننده است و بانک مرکزی در این زمینه فراتر از ناظر عمل می کند.
وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی به نیابت از مردم سعی در رفع مشکلات موسسات دارد ، اظهار داشت : قویترین بانک های جهان هم اگر به هم بریزد و مردم به آنها هجوم بیاورند قادر نیستند که پول مردم را یکجا پرداخت کنند زیرا پولی که در بانک ها سپرده گذاری می شود برای ارائه تسهیلات به مردم واگذار می شود.
سخنگوی دولت گفت: باید بپذیریم که در موضوع موسسات ، بانک مرکزی مسئولانه وارد کار شده است.
تاخیر پرداخت‌ها به معنی بی‌توجهی به فرهنگیان نیست
سخنگوی دولت گفت: دولت با تنگناهای مالی مواجه است و تاخیر در پرداخت‌ها به معنی بی‌توجهی به فرهنگیان نیست.
محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود درباره تاخیر پرداخت دستمزد حق‌التدریسی‌ها افزود : دولت اعتبارات وزارت آموزش و پرورش را دو برابر کرده و بخشی از بدهی و معوقات فرهنگیان را نیز پرداخت کرده است.
نوبخت گفت : قول دادم تا پایان خرداد ماه معوقات حق‌التدریسی‌ها و بودجه تصحیح اوراق پرداخت شود اما توجه داشته باشیم که منابع دولت هم محدود است.

قیمت خرید تضمینی گندم را تا سه برابر افزایش داده‌ایم

نوبخت در باره برخی اظهارات در زمینه واردات گندم با بیان اینکه در برخی نشست‌ها حرف‌های بی‌اساس زده می‌شود، گفت: سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تن گندم خرید کردیم که مصرف ما حدود ۱۰ میلیون تن بود بنابراین سال گذشته و همچنین امسال امکان صادرات گندم را داریم.
وی ادامه داد :ما قیمت خرید تضمینی گندم را تا سه برابر افزایش داده‌ایم و به ۱۳۰۰ تومان رساندیم در حالی که اگر از خارج گندم وارد می‌کردیم برای ما ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان هزینه داشت و ترجیح ما حمایت از کشاورزان است.
نوبخت افزود : امسال تاکنون حدود چهار هزار میلیارد تومان گندم خرید کردیم که نصف این مبلغ را به گندمکاران دادیم ، امسال ۱۵ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان پول گندم می‌دهیم که بخشی از آن را از طریق خطوط اعتباری بانک‌ها تامین می کنیم.

اقدامات عربستان در یمن و قطر، چهره ای خشن از اسلام به جهان ارائه می کند
سخنگوی دولت تصریح کرد: اقدامات عربستان سعودی در یمن و قطر، چهره ای خشن از اسلام را به جهان عرضه می کند.
نوبخت در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به این سوال که دولت چه برنامه‌ای برای تقویت روابط تجاری با قطر دارد، گفت: یکی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به بهبود روابط با کشورهای همسایه و منطقه معطوف می شود و  قطر نیز در این چارچوب می‌گنجد.

نوبخت ادامه داد: در جهت بسط و گسترش روابط تجاری با قطر که در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است اقدام می‌کنیم.

نوبخت با بیان اینکه در شرایط فعلی قطر، همه کشورها باید کمک کنند که این مرحله گذار که طولانی نخواهد بود با موفقیت سپری شود، تصریح کرد: نباید یک بدعت جدید ایجاد شود و کشورها فکر کنند از طریق حصر اقتصادی یا برخورد خشن می‌توانند سیاست‌های خود را بر کشورهای همسایه تحمیل کنند.

وی افزود: همه باید کمک کنند این روش غیرمنطقی و خشن جای خود را به روابط حسنه و منطقی بدهد و ما نیز به حل این مشکل از طریق گفتگو استقبال می‌کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اقدامات عربستان سعودی در یمن و قطر، چهره ای خشن از اسلام را به جهان ارائه می کند.

نوبخت گفت: وظیفه کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران در این مرحله، خطیر است چرا که همچون گذشته تلاش دارد چهره رحمانی و واقعی از اسلام را که جاذبه کافی در کشورهای اروپایی و مسیحی داشته باشد به جهان نشان دهد.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به این سوال که عربستان مدعی بازداشت تعدادی نظامی ایرانی شده است، افزود: این افراد نظامی نبوده اند بلکه تعدادی از صیادان هستند.

وی ادامه داد:  طبیعی است که صیادان با توجه به استفاده از دستگاه های ناوبری اشتباهاتی داشته باشند اما درهیچ جای دنیا به سوی صیادان آتش گشوده نمی شود.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما
Visited 3 times, 1 visit(s) today