رییس دانشگاه بین المللی اهل‌بیت علیهم السلام منصوب شد
رییس دانشگاه بین المللی اهل‌بیت علیهم السلام منصوب شد

خبر استان:با موافقت هیأت امنای دانشگاه بین المللی اهل بیت(علیهم السّلام) و حکم رییس این هیأت، رییس جدید دانشگاه بین المللی اهل‌بیت علیهم السّلام منصوب شد.

به گزارش خبر استان به موجب این حکم، حجت الاسلام و المسلمین «دکتر منصور میراحمدی» برای مدت ۵ سال به عنوان رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السّلام معرّفی گردید.

دکتر «سید ابوالحسن مخزن موسوی» رییس سابق این دانشگاه بود که در پی پذیرش استعفای وی توسط هیأت امناء دانشگاه در جلسه مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ از زحمات ایشان در طول دو دوره ریاست دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)، قدردانی شد.

از زمان استعفای وی تا صدور حکم رییس جدید نیز حجت الاسلام «سید صادق پیشنمازی» سرپرستی دانشگاه را بر عهده داشت.

* زندگینامه و سوابق دکتر منصور میراحمدی

حجّت الاسلام والمسلمین دکتر «منصور میراحمدی»، محقّق، مترجم و استاد دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی در روستای چناروئیه از توابع شهر کرمان زاده شد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا سپری کرد.

در سال ۱۳۶۳ آموزش علوم دینی را در حوزه علمیه قم آغاز کرد و با گذراندن دوره مقدمات و سطح، با حضور در درس خارج فقه و اصول آیات عظام وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی و مکارم شیرازی، تحصیلات و مطالعات حوزوی خود را به کمال رساند.

وی علاوه بر آن از سال ۱۳۷۰، تحصیلات دانشگاهی را نیز در رشته علوم سیاسی آغاز و بعد از گذراندن مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در سال ۱۳۸۳ به دریافت درجه دکتری علوم سیاسی گرایش اندیشه سیاسی از دانشگاه تهران نایل آمد. تخصص وی پژوهش و آموزش در حوزه “اندیشه سیاسی در اسلام” است.

دکتر میراحمدی از سال ۱۳۷۹ عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) شد و در سال ۱۳۸۴ به دانشگاه شهید بهشتی منتقل گردید. وی در حال حاضر عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در مرتبه استادی است.

برخی از خدمات علمی و آموزشی که در کارنامه وی آمده، عبارت است از:

ــ مدیریت گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم از سال ۱۳۷۹ تا۱۳۸۲؛
ــ مدیریت گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲؛
ــ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۶؛
ــ سردبیری فصلنامه علمی پژوهشی رهیافت های سیاسی و بین المللی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۳؛
ــ مدیریت گروه فقه سیاسی پژوهشکده علوم واندیشه سیاسی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳؛
ــ ریاست انجمن مطالعات سیاسی حوزه از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴؛
ــ ریاست پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی از سال ۱۳۹۳؛
ــ تدریس در دانشکده ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله تدریس در دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دانشگاه تهران، مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی، دانشگاه مفید و دانشگاه شهید بهشتی.

وی همچنین سِمت عضویت در هیئت تحریریه نشریه های علمی متعدد و نویسندگی در نشریه های سیاسی را دارد. تاکنون کتاب ها متعددی از وی تالیف و مقالات متعددی در مجلات علمی ـ پژوهشی و در همایش ها و نشریات علمی داخلی و خارجی منتشر شده است.

 

منبع:ابنا۲۴

Visited 1 times, 1 visit(s) today