دستبندهای الکترونیکی برای تامین امنیت حجاج ایرانی
دستبندهای الکترونیکی برای تامین امنیت حجاج ایرانی

خبر استان: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستبندهای الکترونیکی برای تامین امنیت حجاج است نه تحقیر و توهین.

به گزارش خبر استان شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با خبرنگارخانه ملت، با اشاره به اینکه حجاج از دستبند الکترونیکی در سفر به عربستان استفاده می کنند، گفت: دستبندهای الکترونیکی تنها برای حجاح ایرانی  در نظر گرفته نشده است با این تفاوت که انگشت نگاری و ثبت اطلاعات در ایران انجام می شود نه در خاک عربستان.

نماینده مردم سلماس در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از دستبندهای الکترونیکی برای تحقیر حجاج نیست، ادامه داد: با این کار شناسایی حجاج در شرایط سخت مانند فاجعه مراسم منا بسیار راحت خواهد بود و با سرعت بالاتری می توان برای نجات حجاج اقدام کنیم.

وی گفت: حجاج کشورهای دیگر نیز باید از دستبند الکترونیکی استفاده کنند بنابراین حجاج ایرانی در این زمینه مستثنی نیستند اما تمام کارهای آن در ایران انجام می شود تا حجاج در خاک عربستان معطل نشوند.

این نماینده عنوان کرد: اطلاعات در خاک ایران به دستبندها داده می شود و در خاک عربستان در دستگاه های مربوطه منتقل می شود، نباید نگران اطلاعات امنیتی حجاج باشیم چرا که همین اطلاعات قبلا نیز زمان ورود به عربستان به دولت ریاض داده می شد.

برزگر در این باره که مراسم حج سال گذشته را به دلیل دستبندها نرفته ایم، گفت: دلایل متعددی باعث شد که سال پیش در مراسم حج حاضر نشویم، این دستبندها برای تامین امنیت حجاج است نه برای تحقیر عزت ایرانی.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عربستان تلاش دارد با شیطنت های مختفل مانع حضور حجاج ایرانی در مراسم حج شوند اما تلاش داریم که با تامین امنیت و بدون هیچگونه تهدید، تحقیر و تهمتی ایرانی ها به این سفر زیارتی مشرف شوند.

 

Visited 1 times, 1 visit(s) today