خبر استان:کرار نخستین تانک پیشرفته بومی کشور با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی و به طور هم زمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم افتتاح شد.

به گزارش خبر استان به نقل از وزارت دفاع، کرار نخستین تانک پیشرفته بومی کشور در سیصد و پنجاه و هشتمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی و به طور هم زمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد.

سردار دهقان تصریح کرد : تمام زیرسامانه های تانک کرار به صورت کاملاً بومی و با تکیه بر دانش و توان متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده که قابلیت نصب و به کارگیری در سایر ادوات زرهی را دارد.
وزیر دفاع تصریح کرد: اگر بخواهیم تانک کرار را در یک عبارت توصیف کنیم باید بگوییم “تانک کرار نماد اقتدار”
سردار دهقان در پایان با تبریک این دستاورد بسیار مهم و ارزشمند به محضرمقام معظم فرماندهی کل قوا، نیروهای مسلح و ملت رشید ایران، از مدیران، متخصصان و صنعت گران سازمان صنایع دفاع بویژه صنایع زرهی بنی هاشم دورود وابسته به وزارت دفاع که با همت بلند و تلاش بی وقفه گام بلندی در خودکفایی کشور در حوزه زرهی برداشته‌اند تشکر و قدردانی کرد و آن را عیدی وزارت دفاع به ظفرمندان نیروی زمینی توصیف کرد.

کلیه مراحل طراحی وساخت تانک پیشرفته بومی کرار در صنایع زرهی بنی هاشم دورود وابسته به سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده و به مرحله تولید رسیده است.

** ویژگی ها تانک کرار

◀️ تجهز به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی

◀️ تجهیز به سامانه فاصله یاب لیرزی

◀️ تجهیز به رایانه بالستیک

◀️ قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز

◀️ قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیق

◀️ امکان شلیک توسط توپچی و فرمانده از دو سایت موازی

◀️ دارا بودن سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف

◀️ توانمندی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حرکت در زیر آب

◀️ تجهیز به سامانه ناوبری و نمایش آن برای راننده تانک

◀️ حفاظت زرهی مقاوم در برابر انواع سلاح‌های ضدزره

◀️ مخابرات و مدیریت صحنه نبرد دیجیتال و توانمندی در مقابله با جنگ های الکترونیکی

Visited 3 times, 1 visit(s) today