خبر استان:«هیلاریون کاپوچی»، اسقف در تبعید قدس، در ۹۴ سالگی در پایتخت ایتالیا در گذشت.

به گزارش خبر استان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، «هیلاریون کاپوچی»، اسقف در تبعید قدس، در ۹۴ سالگی در رم پایتخت ایتالیا در گذشت.

وی در سال ۱۹۲۲ در شهر حلب سوریه متولد و در سال ۱۹۶۵ به عنوان اسقف اعظم کلیسای کاتولیک بیت‌المقدس انتخاب شد. اما رژیم صهیونیستی وی را در سال ۱۹۷۴ به اتهام حمایت از مقاومت مردم فلسطین به ۱۲ سال زندان محکوم کرد.
اسقف کاپوچی پس از تحمل ۴ سال از دوران محکومیت ۱۲ ساله خود با میانجیگری واتیکان آزاد شد اما رژیم صهیونیستی پس از آزادی وی با ادامه حضور او در سرزمینهای اشغالی موافقت نکرد و وی را در سال ۱۹۷۸ به پایتخت ایتالیا تبعید کرد.
وی در طول حیات مبارزاتی خود نقش مهمی در حمایت از مقاومت فلسطینی داشت و در سال ۲۰۱۰ نیز یکی از سرنشینان کشتی ترکیه‌ای مرمره بود که با هدف شکست حصر نوار غزه عازم این منطقه شد اما مورد حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ۱۰ نفر از سرنشینان آن کشته شدند.
اسقف کاپوچی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به عنوان نخستین مهمان خارجی حضرت امام خمینی (ره) وارد ایران شد و مورد استقبال گرم امام و مقامات وقت ایران از جمله شهید بهشتی و حضرت آیت الله خامنه‌ای قرار گرفت.
 مشهورترین اسقف مسیحی حامی مقاومت درگذشت +‌تصاویر با امام و رهبری
مشهورترین اسقف مسیحی حامی مقاومت درگذشت +‌تصاویر با امام و رهبری
مشهورترین اسقف مسیحی حامی مقاومت درگذشت +‌تصاویر با امام و رهبری
Visited 1 times, 1 visit(s) today