اعزام کاروان‌های راهیان نور دریایی به جزیره خارگ
اعزام کاروان‌های راهیان نور دریایی به جزیره خارگ

مسئول اردویی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در جریان اعزام کاروان راهیان نور دریایی به خارگ از ۲۴ اسفندماه تاکنون نخبگان و قشرهای مختلف ۸ استان به خارگ اعزام شدند.

نور دریایی

به گزارش خبر استان:سرهنگ عباس درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه آشنایی با رشادت‌های حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس از اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور است اظهار داشت: خارگ یکی از مناطق مهمی است که در جنگ ۸ ساله تحمیلی نقش مهمی داشت و امسال ششمین سالی‌ است که علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت به اردوی دریایی راهیان نور خارگ اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در جریان جنگ تحمیلی هواپیماهای جنگی رژیم بعث عراق دو هزار و ۸۳۴ بار جزیره خارگ را بمباران کردند گفت: با توجه به اینکه میزان روزهای بمباران شده در خارگ بیش از روزهای جنگ تحمیلی ۸ ساله است به سبب رشادت ساکنان خارگ و  رزمندگان اما حتی یک‌روز هم صادرات نفت ایران از خارگ به عنوان بزرگترین پایانه نفتی ایران قطع نشد.

وی با بیان اینکه کاروان‌های راهیان نور دریایی با رشادت های دلاورمردان در آب‌های نیلگون خلیج فارس آشنا می‌شوند خاطر نشان کرد: اعزام کاروان راهیان نور دریایی به خارگ از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تاکنون نخبگان و قشرهای مختلف ۸ استان به خارگ اعزام شدند.

مسئول اردویی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه کاروان‌های راهیان نور دریایی در مدت سه روز اقامت خود در بوشهر یک روز به خارگ اعزام می‌شوند بیان کرد: زائران در این اردوی یک‌روزه از یادمان شهدای گمنام، نمایشگاه دفاع مقدس، بیمارستان زیرزمینی، تأسیسات نفتی، کشتی سوخته، آرامگاه میرمحمد و آثار به‌جا مانده از بمباران رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی در خارگ بازدید می‌کنند.

درویشی با بیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور دریایی به خارگ تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد گفت: کاروان‌های راهیان نور دریایی خارگ با دو فروند شناور منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و همراهی دو شناور پشتیبان به جزیره راهبردی خارگ اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۹۲۱ نفر به خارگ اعزام شده‌اند خاطر نشان کرد: این کاروان‌ها از استان‌های تهران، اصفهان، قم، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، کرمان و خوزستان به خارگ اعزام شده‌اند.

مسئول اردویی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر به خارگ اعزام می‌شوند بیان کرد: کاروان‌های راهیان نور علاوه بر بازدید از جزیره استراتژیک خارگ در بوشهر از نیروگاه اتمی، قبرستان انگلیسی‌ها و جاهای دیدنی شهر بوشهر بازدید می‌کنند.