خبر استان:ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر اعلام کردند: توجه به تولید داخلی، ایجاد اشتغال، مبارزه با فساد، رفع بیکاری و تکمیل زنجیره‌های اقتصادی جامعه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است. به گزارش خبر استان،امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و […]

خبر استان:ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر اعلام کردند: توجه به تولید داخلی، ایجاد اشتغال، مبارزه با فساد، رفع بیکاری و تکمیل زنجیره‌های اقتصادی جامعه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است.

اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبر استان،امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: غرب به جایگاه مهم زن و مادر در جامعه خیانت کرد و به این قشربزرگوار جامعه و خانواده چنان ضربه‌ای زد که جایگاه آن خدشه‌دار کرد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح با تبریک سالروز میلاد حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: امام راحل جلوه‌ای از کوثر و خیرکثیر بود که خداوند متعال آنرا به ملت ایران ارزانی کرد.

خطیب نماز جمعه برازجان با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران به اهداف دشمن پرداخت و خاطر نشان کرد: براندازی و سقوط انقلاب اسلامی از اهداف مهم دشمن است.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه دشمن قصد داشت انقلاب اسلامی به صورت استحاله باقی بماند بیان کرد: در این ترفند دشمن قصد داشت باطن، سیرت و روح انقلاب اسلامی از بین برود و تنها به اسم باقی بماند که ترفندهای گوناگونی از جمله فتنه ۸۸ برپا کرد.

مصلح نفوذ را از دیگر اهداف دشمن برشمرد و بیان کرد: در برنامه نفوذ از عناصر ضعیف نفس استفاده می‌کند که در مسائل گوناگون تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۴ آمیزه‌ای از شرینی‌ها و تلخی‌ها بود گفت: تلخی این سال حادثه منا و جان باختن زائران خانه خدا و شیرینی سال ۱۳۹۴ حماسه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۷ اسفند بود.

خطیب نماز جمعه برازجان با اشاره به اینکه باید تلاش کرد که در مقابل دشمن آسیب‌پذیر نباشیم بیان کرد: برجام تجربه‌ای امیدها و نگرانی‌ها در جامعه افزایش داد و باید کاری کنیم که در مقابل دشمن آسیب پذیر نباشیم.

امام جمعه برازجان با اشاره به شعار امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی که اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل تصریح کرد: توجه به اقتصاد کشور در اولویت فوری کشور قراربگیرد و در این راستا توجه به تولیدات، اشتغال، رفع بیکاری و رونق اقتصادی در اولویت قرار داشته باشد.

مصلح با تاکید بر شناسایی مزیت‌های اقتصادی افزود: احیا و تقویت تولیدات داخلی و توجه به دانش بنیانی بخش‌های اقتصادی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: باید ضمن مبارزه با فساد با ویژه‌خواری و قاچاق مقابله کرد و به صنایع کوچک و متوسط توجه جدی شود.

خطیب نماز جمعه دیلم: اقتصاد مقاومتی نباید تنها بر تبلیغ و برگزاری سیمنارها و همایش‌ها خلاصه شود

امام جمعه دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز تولید حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: الگو پذیری از این بانوی بزرگ اسلام باید در تمام ابعاد مورد توجه قرار گیرد تا جامعه از مشکلات مصون بماند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری با اشاره  نام‌گذاری امسال به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل افزود: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد است که طرح‌های اقتصاد مقاومتی باید در عمل مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه دیلم با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها و سیمنارها در زمینه اقتصاد مقاومتی نمی‌تواند کارساز باشد بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها نباید با تبلیغ بر روی بنر و برگزاری سیمنارها خلاصه شود.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی در سایه اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود تاکید کرد: مشکل اصلی جامعه در حوزه اقتصاد است که مهمترین راه حل آن اقدام و عمل در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است .

امام جمعه دیلم با بیان اینکه دشمنی آمریکا و کشورهای غربی همیشه ادامه دارد گفت: این کشورها به منفعت خود می‌اندیشند بگونه‌ای که در موضوع برجام این همه برنامه‌ریزی و تلاش شد ولی آمریکا نه تنها به وعده‌هایش عمل نکرد بلکه درصدد اجرای برجام‌های دیگری است.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه آمریکا خصمانه ملت ایران را در تنگنا قرارمی‌دهد افزود: اقدامات آمریکا تنها بر مبنای خصومت با ملت ایران است و هر قدمی که ایران برمی‌دارد آمریکا خصمانه ملت ایران را در تنگنا قرار می‌دهد.

وی با قدردانی از حضور استاندار بوشهر در دیلم و بررسی مشکلات گردشگران گفت: شهرستان دیلم از نقاط گردشگر و میهمان پذیر است که هرساله هزاران مسافر به این شهرستان برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری دیلم به این شهرستان سفر می‌کنند که لازم است زیرساخت‌های گردشگری در دیلم افزایش یابد.

امام جمعه دیلم تاکید کرد: خدمات در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در دیلم انجام شده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است.

خطیب نماز جمعه عسلویه: حل مشکل اقتصاد و بیکاری جوانان در اولویت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه موقت عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک سال ۱۳۹۵ به پیام نوروزی رهبر معظم پرداخت  تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات جامعه اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها است به این مهم تاکید دارند.

حجت‌الاسلام عباس بحرینی با تاکید بر عملی شدن اقتصاد مقاومتی در ابعاد گوناگون افزود: توجه به تولید داخلی و ارتقا کیفیت آن و حل مشکلات بیکاری و معیشت جامعه از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است.

خطیب نماز جمعه عسلویه با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بر الگو پذیری از این بانوی بزرگ اسلام تاکید و گفت: دشمنان برای صدمه زدن به پایه‌های اسلام از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند بگونه‌ای که برای نابود کردن اسلام و نظام اسلامی دست به کار شده‌اند.

امام جمعه موقت عسلویه با بیان اینکه الگو برداری از فاطمه زهرا(س) بسیاری از مشکلات کاهش می‌دهد بیان کرد: برای مصون ماندن جامعه از مشکلات گوناگون باید حضرت زهرا(س) را مورد الگو قرار دهیم تا خوشبخت و سعادتمند شویم.

بحرینی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص)، احترام خاصی برای حضرت زهرا (س) قائل بودند تصریح کرد:  جایگاه زن با الگو پذیری از حضرت زهرا ارتقا می‌یابد.

وی با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت:در این روز بزرگ اکثریت ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و نظام اسلامی ایران تثبیت شد.