نزار زاکا و نمازی‌ها هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم شدند
نزار زاکا و نمازی‌ها هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم شدند

خبر استان:همچنین «ع . الف» به ۱۰ سال، «ع . ص» ۱۰ سال و «ن.ز» نیز به ۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

به گزارش خبر استان، یک منبع آگاه از صدور حکم تعدادی از محکومان امنیتی خبر داد و گفت: سیامک و محمدباقر نمازی هرکدام به ۱۰ سال حبس، نزار زاکا ۱۰ سال حبس به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا محکوم شدند.

این منبع آگاه تصریح کرد: همچنین «ع . الف» به ۱۰ سال، «ع . ص» ۱۰ سال و «ن.ز» نیز به ۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

محمدباقر نمازی، از کارگزاران رژیم پهلوی به همراه فرزندش سیامک، بنیانگذار و مدیر بزرگترین باند مافیایی کشور، چندین ماه پیش بازداشت شده‌ بودند.
سیامک نمازی (فرزند «محمدباقر نمازی» از سیاستمداران رژیم پهلوی) بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق شرکت «آتیه بهار» مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت نفتی کرسنت دبی و دلال مشهور این شرکت است. وی در سال ۲۰۱۰ – (۱۳۸۹) در سایت YGL به‌عنوان یکی از اعضای هیئت اجرایی «انجمن مدیران بین‌المللی ایران» در امارات، عضو فعال شبکه معرفی می‌شود. به ادعای «دیلی بیست»، وی همچنین به همراه «تریتا پارسی» مشاور سابق «باب نی» نماینده کنگره آمریکا، مؤسسه «نیاک» (شورای ملی آمریکاییان ایرانی تبار) را در سال ۱۳۸۰ بنیانگذاری کرد.
همچنین نزار زاکا تبعه لبنانی (و دارای گرین کارت آمریکا) که در راستای برنامه آمریکایی ها برای نفوذ در لایه‌های مختلف وارد تهران شده بود، سال گذشته به اتهام جاسوسی در خاک جمهوری اسلامی ایران دستگیر شد.

وی ارتباطات جدی نظامی و امنیتی با ایالات متحده آمریکا بویژه در پنتاگون و سازمان سیا داشته است. نزار زاکا که از او به عنوان گنج پنهان ایالات متحده یاد می‌شود، فارغ‌التحصیل آکادمی نظامی «ریور ساید» آمریکا در سال ۱۹۸۵ و عضو شورای فارغ‌التحصیلان این آکادمی است. علاوه بر این، ۲ تن از فرزندان وی نیز در این آکادمی تحصیل کرده‌اند.

منبع: میزان
Visited 3 times, 1 visit(s) today