۵۴ درصد از نخبگان بوشهری بانوان هستند
۵۴ درصد از نخبگان بوشهری بانوان هستند
ندای استان:رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: از ۴۰۰ نفر جامعه نخبگانی استان بوشهر، ۵۴ درصد سهم بانوان است که در سطوح بالایی قرار دارند

به گزارش ندای استان،آزاده میروکیلی رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۸۳ با تاکید مقام معظم رهبری به جهت رفع موانع برای ارتقا و تولید دانش‌بنیان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه هدف بنیاد نخبگان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای شناسایی، هدایت، توانمندسازی، جذب و به کارگیری نخبگان است، افزود: در واقع بنیاد ملی نخبگان با هدف تأمین نیروی توانمند و نخبه برای کشور، این کار را از لایه‌های دانش‌آموزی و از پایه‌های چهارم، پنجم و ششم با طرح «شهاب» با شناسایی دانش‌آموزان مستعد آغاز کرده و سپس در دوره دبیرستان با کمک آموزش و پرورش برنامه هدایت و توانمندسازی این دانش‌آموزان را تا رسیدن به دانشگاه انجام می‌دهد.

این مقام مسؤول گفت: طرحی با عنوان «مسیر نخبگی» از دوران دبیرستان طراحی شده تا دانش آموزانی را که در المپیادها مقام آورده و یا رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ کنکور دارند، در این طرح قرار گرفته و برایشان در کنار یک استاد راهبر برای توانمند شدن برنامه‌ریزی می‌شود.

میروکیلی بیان کرد: زمانی به یک فرد نخبه گفته می‌شود که آن فرد در جامعه به اثرگذاری رسیده باشد بنابراین دانشجویان و برنده‌های المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی و رتبه‌های برتر کنکور مستعدان برتری هستند که هنوز به اثرگذاری در جامعه نرسیدند و زمانی که بتوانند در جامعه شروع به اثرگذاری کنند به آن‌ها «نخبه» اطلاق می‌شود.

وی اضافه کرد: این افراد در دانشگاه‌ها با عنوان هیئت علمی جذب می‌شوند و در طرح‌هایی مانند «طرح دکتر کاظمی آشتیانی» و یا طرح «شهید شهریاری» شرکت کرده و وارد اثرگذاری می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به جامعه ۴۰۰ نفری نخبگان استان بوشهر اذعان کرد: وقتی به جامعه آماری نخبگان استان بوشهر نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که ۵۴ درصد افراد نخبه ما را بانوان تشکیل داده‌اند و اکثر خانم‌هایی که در طرح‌های بنیاد نخبگان شرکت کرده‌اند در سطوح بالایی قرار دارند و این باعث افتخار ماست که بانوان استان به مرحله اثرگذاری رسیده‌اند.

Visited 4 times, 4 visit(s) today
  • منبع خبر : فارس