کاهش نرخ خاموشی‌ در استان بوشهر به زیر ۱۲۰ دقیقه
کاهش نرخ خاموشی‌ در استان بوشهر به زیر ۱۲۰ دقیقه
ندای استان:مدیرعامل برق استان بوشهر گفت: یکی از اتفاقات خوب در سه سال اخیر در استان بوشهر کاهش نرخ خاموشی مشترکین است که طی این مدت به کمتر از یک چهارم یعنی از ۵۰۰ دقیقه به زیر ۱۲۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ندای استان،غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر، اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایطی کار خود را شروع کرد که در مجموعه صنعت برق با ناترازی بیش از ۱۵ هزار مگاواتی برق مواجه بود و گرفتار خاموشی های گسترده ای در سال ۱۴۰۰ بودیم

 

.وی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ و انکارناپذیر دولت سیزدهم عبور موفق و بدون خاموشی از دو تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بود.

 

حشمتی ادامه داد: طی هزار روز خدمت دولت سیزدهم بالغ بر ۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید و ارتقا بهره وری نیروگاه های موجود اتفاق افتاد و برنامه ریزی برای توسعه ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید شروع به احداث شده که به زودی وارد مدار خواهد شد و در مجموع ۳۱ هزار مگاوات نیروگاه تولید و به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن شروع شده است.

 

وی با اشاره به گسترش نفوذ و پوشش برق به روستاهای فاقد برق، خاطرنشان کرد: در این دولت ۴۲۳ روستای جدید قریب به ۸۰ هزار مشترک در سطح کشور از نعمت برق برخوردار شده اند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه ۹۹.۹ درصد روستاهای کشور از نعمت برق برخوردار هستند، گفت: هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار در سطح کشور بدون برق نیست و این یکی از دستاوردهای بزرگ دولت است.

 

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های دولت برای حمایت از خانوارهای کم درآمد، طرح نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلوواتی است که به ازای هر خانواده ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد تخصیص داده می شود.

 

حشمتی تصریح کرد: در استان بوشهر ۶۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک افتتاح شده و تا چندماه آینده هزار نیروگاه دیگر وارد مدار می شود ؛ همچنین تاکنون هزار دستگاه نیروگاه خورشیدی قابل حمل بین عشایر استان توزیع شده و هزار دستگاه دیگر نیز در دست احداث داریم.

 

مدیرعامل برق استان بوشهر گفت: در قالب طرح بهارستان، بهسازی شبکه برق بیش از ۱۰۰ روستا از ۶۴۰ روستای استان بصورت صد درصد انجام شده و ۹۰ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

 

وی ابراز کرد: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی ظرفیت پست ها و خطوط انتقال برق هستیم که یکی از آنها در شهر دیر بعنوان پست شماره ۲ برق در مرحله عملیات ساختمانی است و امیدواریم تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

 

حشمتی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب در سه سال اخیر در استان بوشهر کاهش نرخ خاموشی مشترکین است که طی این مدت به کمتر از یک چهارم یعنی از ۵۰۰ دقیقه به زیر ۱۲۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به آغاز تابستان و افزایش گرمای هوا، تاکید کرد: در استان بوشهر ۷۰ درصد مشترکین بخش خانگی هستند و با استفاده از لوازم سرمایشی افزایش مصرف برق در استان های جنوبی و بوشهر شدت پیدا می کند.

 

وی با اشاره به کاهش ساعات اداری به منظور کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در دستگاه های دولتی، گفت: انتظار است مردم استان مانند سال های گذشته با خاموش کردن لوازم غیرضروری و مدیریت مصرف برق از پاداش های در نظر گرفته شده برخوردار شوید.

 

حشمتی با بیان اینکه سال گذشته از هر ۴ مشترک ۱ مشترک شامل پاداش بخش خانگی شد، یادآور شد: مردم برای شرکت در پویش با انرژی می توانند با نصب آن بر روی گوشی خود از نحوه مدیریت مصرف و برخورداری از جوایز مطلع شوند.

 

وی در پایان با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: همه افراد علاوه بر حضور خود در انتخابات، همکاران و اعضای خانواده و دیگران را نیز به حضور حماسی در این رویداد سیاسی دعوت کنند.

Visited 7 times, 2 visit(s) today
  • منبع خبر : فارس