مطالبات گندمکاران بوشهری پرداخت شد
مطالبات گندمکاران بوشهری پرداخت شد

ندای استان:مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت:هم اینک گندمکاران این استان ۶ هزار میلیارد ریال طلب دارند که تاکنون پنج هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال از این مقدار پرداخت شده است.

به گزارش ندای استان،رضا تنگستانی مکان در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مرحله دوم پرداخت مطالبات گندمکاران روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا پایان امروز ادامه دارد.

وی افزود: اسناد مطالبات کشاورزان به بانک عامل ارسال شده و پرداخت براساس اولویت تاریخ تحویل به صورت مستقیم به حساب کشاورز در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر بیان کرد: در مرحله نخست نیز یکهزارو ۷۲۰ میلیارد ریال بابت طلبی گندمکاران بوشهری پرداخت شد.

تنگستانی مکان گفت: تاکنون ۴۴ هزارو ۶۵۰ تن گندم مازاد کشاورزان از طریق ۱۳ مرکز خریداری شده است .

وی بااشاره به اینکه عمده گندم خریداری شده معمولی است تصریح کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال خریداری می شود.

تنگستانی مکان ادامه داد: گونه گندم دوروم از مزارع کشت آبی برداشت می شود که تاکنون ۲۵۰ تن از این گونه خریداری شده است.

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد.

تنگستانی مکان گفت: نیاز سالانه گندم مصرفی استان بوشهر ۱۳۰ هزار تن است که باتوجه به کاهش بارندگی ، پیش بینی می شود امسال میزان خرید نسبت به سال قبل ۷۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: هم اینک ذخیره استراتژیک گندم در محل انبارهای ملکی ۵۰ هزار تن است افزود: مابقی نیاز مصرفی گندم از استان های فارس و خوزستان در حال تامین است.

Visited 1 times, 1 visit(s) today