۴۰ هزار اصله نهال در گناوه کاشت شد
۴۰ هزار اصله نهال در گناوه کاشت شد

ندای استان:رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۴۰ هزار اصله نهال در این شهرستان تاکنون کاشت شده است.

به گزارش ندای استان، ” زبیده دهداری ” روز سه شنبه در آیین روز درختکاری در بوستان روستای “محمدصالحی ” این شهرستان اظهار کرد: از مجموع نهال‌های کشت شده ۲۰ هزار اصله زارعت چوب بوده است.

وی گفت: سهمیه شهرستان گناوه در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ۱۴۲ هزار اصله نهال در سال نخست است.

وی بیان داشت: متولی این طرح منابع طبیعی است اما به دلیل مردمی بودن آن، همه ادارات طبق نامه نگاری‌های به عمل آمده مکلفند مشارکت و گام‌های خوبی بردارند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه ادامه داد: هر اصله نهال کاشت شده در سامانه ساتک ثبت می‌شود و در مدت چهار سال نشان داده می‌شود که در چه منطقه‌ای از استان بوشهر کاشته شدند.

وی از دهیاران این شهرستان خواست تا بخشی از درآمدهای خود را به فضای سبز و درختکاری اختصاص دهند.

فرماندار گناوه نیز در این آیین گفت: باتوجه به اهمیت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اداره منابع طبیعی برای هر اداره و نهادی سهمیه ای برای کاشت نهال مشخص کند و به فرمانداری گزارش دهد.

” محمدتقی صفری ” افزود: جلوگیری از آلایندگی، ایجاد اکسیژن، نشاط و شادابی از خواص کاشت درخت است که از روستائیان انتظار داریم در این زمینه مشارکت و الگوسازی کند.

روستای محمدصالحی از توابع بخش مرکزی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.