دانشگاه خلیج فارس در رتبه بندی ۷ پله ارتقا یافت
دانشگاه خلیج فارس در رتبه بندی ۷ پله ارتقا یافت

ندای استان: رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: در تازه ترین نسخه از نظام رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی ایران (۱۴۰۱-۱۴۰۰) که هر ساله توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)منتشر می­شود، این دانشگاه با جهش هفت پله ای توانست در جایگاه ۲۷ از میان ۷۰ دانشگاه جامع کشور قرار گیرد.

به گزارش ندای استان،” محمد مدرسی” روز پنجشنبه در گفت گو با ایرنا اظهار کرد: مشابه با سال گذشته، معیارهای ارزیابی در نظام رتبه بندی ملی ISC در قالب ۶ حوزه کلان آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) دسته بندی شده است.

وی افزود: رتبه دانشگاه خلیج فارس از میان دسته های یاد شده، در حوزه ی پژوهش (۲۱) ، در حوزه خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (۲۵) و بین المللی سازی (۲۸) بوده که در حوزه های یاد شده به ترتیب بهبود ۱۸، ۱۱ و ۹ پله ای نسبت به سال گذشته حاصل شده است.

مدرسی با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز جهت رتبه بندی دانشگاهها به سه طریق گردآوری می شود گفت: اطلاعات پژوهشی توسط موسسه ISC از پایگاه های ملی و بین المللی گردآوری می شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس تصریح کرد:اطلاعات آموزشی نیز از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اختیار این نظام رتبه بندی قرار می گیرد و دسته سوم نیز پرسشنامه ای است که بر مبنای خوداظهاری دانشگاه‌ها تکمیل می شود.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از نظام رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی ایران که از سال ۱۳۸۹ تا کنون هر ساله توسط موسسه ISC اعلام می شود، ضمن فراهم نمودن امکان سنجش همه جانبه عملکرد دانشگاه‌ها، می تواند در برنامه ریزی و سیاستگذاری های لازم جهت نیل به وضعیت مطلوب آینده موثر باشد.