موافقت با آزادسازی ۷۸۰ هکتار اراضی نظامی بوشهر
موافقت با آزادسازی ۷۸۰ هکتار اراضی نظامی بوشهر

ندای استان:رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، با آزادسازی ۷۸۰هکتار از اراضی نظامی این شهر موافقت شد.

به گزارش ندای استان،وحید نیک روش روز سه‌شنبه در نشست اعضای شورا با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با قدردانی از حمایت‌های وی اظهار کرد: با رایزنی و همکاری بسیار خوب وزارت دفاع، ستاد مشترک ارتش، فرماندهی پایگاه دریایی، هوایی و مدیریت ارشد استان اراضی مدنظر با توجه به کمبود زمین در بوشهر می‌تواند ظرفیتی ارزشمند برای شهر بوشهر باشد.

وی بیان کرد: از استانداری و اداره کل راه و شهرسازی انتظار می‌‎رود با هدف سرعت بخشی به این امر به بهبود کمبود سرانه عمومی در بوشهر اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر همچنین با اشاره به کارنامه شورای ششم اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته قدم های خوبی در توسعه و عمران شهری برداشته شده و شهر همچنان با برخی از مسائل و مشکلات مواجه است که حل آنها زمان بر است .

نیک روش ادامه داد: شورای شهر بوشهر همواره تلاش کرده با تعامل بسیار خوب با دستگاه‌های اجرایی و حضور مدیران در صحن شورا و پیگیری‌های مطالبات شهر و شهروندان قدم‌های خوبی در این زمینه بردارد.

وی افزود: ارتباط مستقیم با شهروندان از برنامه های شورای ششم بوده از همین رو در پویش «۴۸ماه خدمت ۴۸جلسه پاسخگویی» در ۴۸ مسجد در ۱۷ محله شهر بوشهر با دعوت از مدیران مرتبط اجرای این پویش محقق شده است.

نیک روش عنوان کرد: شورای شهر بوشهر برای مسائل و مشکلاتی که قابلیت حل فوری دارد راهکارهای مورد نیاز را عملیاتی کرده و برای اقدام‌هایی که نیاز به اعتبار خاص داشته این مهم در زمان تدوین بودجه سالیانه شهرداری در دستور کار جدی شورا قرار گرفته است.

وی مسئله محور بودن را یکی از اولویت‌های شورا دانست و گفت: طرح‌های عمرانی مختلفی در این زمینه تدوین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: با توجه کمبود فضای سبز در شهر و پایین بودن نسبت به استاندارد های ملی از همین رو ایجاد یک پارک ۱۳ هکتاری در محله تنگک و ۱۳۴ هکتاری همجوار گذر شهید گرد در دستور کار قرار دارد که با احداث این دو پارک سرانه فضای سبز شهر بوشهر به حد مطلوب می‌رسد .

وی افزود: طرح تفصیلی شهر بوشهر دچار کمبودهایی است که شهروندان را دچار مشکلاتی کرده است.

نیک روش ادامه داد: تمامی این مشکلات بر دوش شهرداری افتاده و به دلیل کمبود زمین در شهر، اداره کل راه و شهرسازی قادر به واگذاری سهم ۱۰ درصدی خود نیست که این موضوع مدیریت شهری را دچار مشکلات جدی کرده است.

وی گفت: در این راستا ضرورت دارد در بازنگری جدید طرح تفصیلی تمامی مسائل و مشکلات دیده شود.

نیک روش عنوان کرد: بهبود حمل و نقل و عبور و مرور شهروندان یکی از اولویت‌های شورا بوده از همین رو در ۲ سال اخیر در بودجه شهرداری جهت بازگشایی املاک در مسیر گذر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده بازگشایی هفت مسیر در بوشهر محقق شده که شاخص ترین آنها در خیابان های شهید بهشتی، شهدای توحید، خیابان بهمنی و محله‌های دواس و خواجه‎‌ها بوده است.

نیک روش افزود: مشکل ترافیک خیابان امام خمینی (ره ) یکی از دغدغه های جدی شورا است و با توجه به اینکه ۱۹هزار مترمربع زمین با کاربری فضای سبز متعلق به نیروگاه در این خیابان وجود دارد رایزنی هایی جهت واگذاری زمین معوض به نیروگاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در صورت این امر و واگذاری به شهرداری این زمین به یک فضای سبز و پارکینگ تبدیل می شود که یک اقدام بسیار بزرگ در حل کمبود پارکینگ و فضای سبز پرترافیک ترین خیابان شهر بوشهر خواهد بود.

  • منبع خبر : ایرنا