۲ استاد دانشگاه خلیج فارس در فهرست پژوهشگران برتر جهان
۲ استاد دانشگاه خلیج فارس در فهرست پژوهشگران برتر جهان

ندای استان:رئیس دانشگاه خلیج فارس (بوشهر) اعلام کرد: براساس داده های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ۲ استاد این دانشگاه در فهرست پژوهشگران پراستناد برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش ندای استان،محمد مدرسی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان در مردادماه سال جاری از پژوهشگران ایرانی پراستناد ۲درصد برتر دنیا (عملکرد استنادی در بازه ۲۰۲۱-۱۹۹۶)، ۲نفر از همکاران هیات علمی دانشگاه خلیج فارس، پروفسور پرویز ملک زاده از حوزه مهندسی و پروفسور خدابخش نیکنام از حوزه شیمی، در زمره این پژوهشگران قرار گرفته اند.

وی افزود: دانشگاه خلیج فارس یک دانشگاه دولتی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی در استان بوشهر است که در شهر بوشهر واقع شده‌است و در پی سفر رهبر جمهوری اسلامی ایران علی خامنه‌ای به استان بوشهر، در زمستان ۱۳۷۰ و موافقت وی در استان بوشهر شکل گرفت.

مدرسی یادآورشد: این دانشگاه از مهر ۱۳۷۱ با نام دانشگاه بوشهر در ۲ رشته مهندسی عمران و رشته مهندسی مکانیک آغاز به پذیرش دانشجو کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس دارای ۹ مرکز تحقیقاتی و هشت دانشکده شامل «دانشکده ادبیات و علوم انسانی»، «دانشکده کسب و کار»، «دانشکده علوم و فناوری نانو و زیستی»، «دانشکده مهندسی»، «دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده»، «دانشکده کشاورزی»، «دانشکده هنر و معماری»، «دانشکده مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی»، «دانشکده علوم و فناوری دریا»، و «دانشکده مهندسی جم» است .

مدرسی گفت :همچنین این دانشگاه دارای پنج معاونت آموزشی، فرهنگی و دانشجویی، پژوهش و فناوری، برنامه‌ریزی و توسعه، منابع انسانی و پشتیبانی است.

وی افزود: هم‌اکنون ۹۷ رشته در این دانشگاه در حال تدریس هستند که از این شمار، ۳۱ رشته در مقطع کارشناسی، ۵۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۳ رشته در مقطع دکتری هستند.