ساخت بزرگترین پارک جنگلی در استان بوشهر
ساخت بزرگترین پارک جنگلی در استان بوشهر

ندای استان:رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طراحی پارک ۱۳۸ هکتاری ملت (ضلع جنوب گذر شهید گرد) به عنوان بزرگترین پارک جنگلی تفریحی این استان پایان یافت و عملیات اجرایی آن در نیمه دوم امسال آغاز می شود.‌

به گزارش ندای استان،وحید نیک روش روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پارک ۱۳۸ هکتاری ملت یکی از ظرفیت ها برای توسعه سرانه فضای سبز و ایجاد فضای تفریحی گردشگری در مرکز استان به ویژه محلات جنوبی است.

وی افزود: در بودجه سال جاری شهرداری مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت طراحی این پارک اختصاص داده شده که طراحی فاز صفر و یک آن توسط مشاور آماده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: پارک جنگلی تفریحی ملت به واسطه قرارگیری در همجواری نیروگاه اتمی می تواند در ایجاد محیط زیست پایدار نقش مهمی برای نیروگاه اتمی داشته باشد.

نیک روش ادامه داد: اعتبارات شهرداری به تنهایی جوابگوی اجرای این پارک نبوده و انتظار داریم استانداری و نیروگاه اتمی در راستای مسئولیت اجتماعی خود شورا و شهرداری را در احداث این مجموعه بزرگ تفریحی همراهی کنند.

وی تاکید کرد: پارک جنگلی تفریحی ملت می تواند یکی از ظرفیت‌های خوب جهت سرمایه گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار باشد .

نیک روش ادامه داد: عزم شورا و شهرداری بعد از تکمیل طرح تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی و احداث گذر راهبردی شهید گرد، احداث طرح شاخص و فاخر بزرگترین پارک جنگلی و تفریحی استان است که انتظار داریم با عزم و حمایت استانی از مدیریت شهری شاهد تحقق این امر باشیم .

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: فضای سبز و توسعه آن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است زیرا چنین طرح‌هایی در حفظ محیط زیست و زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه نشاط و شادابی شهروندان تاثیرگذار است.

وی افزود: احداث پارک لیل، پارک ساحلی جفره، فاز دوم پارک باغ بهزاد، فاز دوم پارک مروارید در ساحل جلالی، برنامه ریزی برای احداث فضای در حریم ۶۰ متری دریا در شغاب و طراحی پارک ۱۳ هکتاری در تنگک دوم از شاخص ترین اقدام‌های شورای ششم شهر بوشهر در حوزه فضای سبز است.