بسیج ناجی سواحل بوشهر
بسیج ناجی سواحل بوشهر

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: از فرمانداران استان خواسته شده که از ظرفیت بسیج برای ساماندهی سواحل و کمک به ناجیان غریق استفاده شود.

به گزارش ندای استان،اکبر پورات روز پنجشنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر و تجلیل از ناجیان غریق استان بوشهر اظهار کرد: متولی سواحل و ساماندهی آن در کشور، وزارت کشور است و در استان هم استانداران و فرمانداران رئیس ستاد ساماندهی سواحل و هماهنگ کننده دستگاه‌های متولی هستند و فرمانداران موظفند با همکاری سایر دستگاه‌های متولی سواحل استان بوشهر را ساماندهی کنند.

وی افزود: اعتبار لازم در اختیار فرمانداری‌ها برای کمک به حقوق ناجیان غریق قرار داده می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: آموزش نجات غریق در سطح شهرستان‌های ساحلی استان جدی گرفته شود و برای ایام نوروز هم تدابیر ویژه اتخاذ شود.

پورات ادامه داد:نیاز است نقاط کور و شناگاه‌های مجاز و غیرمجاز در سطح سواحل استان شناسایی شوند.

وی بیان کرد: کمیته عمرانی جهت تأمین زیرساخت‌های سواحل با همکاری شهرداری و دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: ناجیان غریق با آگاهی کامل از اینکه ممکن است در جریان انجام وظیفه جان خود را از دست بدهند فداکاری می‌کنند و رفتار و فرهنگ جوانمردی و ایثار ترویج می‌دهند.

پورات یادآور شد: برگزاری این جلسات و رویدادها می‌تواند در جهت گفتمان و هویت‌بخشی ایرانی و اسلامی نقش چشمگیری ایفا کند.