چقدر میگو در بوشهر صید شد؟
چقدر میگو در بوشهر صید شد؟

ندای استان: بیش از ۹ هزار صیاد در استان بوشهر با استفاده از لنج و قایق صیادی در صید میگو با دریافت مجوز لازم شرکت کردند.

به گزارش ندای استان،عقیل امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه صید میگو از ۱۷ مرداد در خلیج‌ فارس نوار ساحلی استان بوشهر آغاز شد اظهار داشت: بیش از ۹ هزار صیاد در استان بوشهر با استفاده از لنج و قایق صیادی در صید میگو با دریافت مجوز لازم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در صید امسال ۶۵۳ فروند لنج و قایق مشارکت کردند گفت: ۴۲۳ فروند لنج و ۲۳۰ قایق در صید میگو مشارکت کردند که پس از ۳۹ روز از امروز ۲۷ شهریور ماه صید این آبزی در خلیج فارس محدوده استان بوشهر ممنوع اعلام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به میزان صید میگو پرداخت و بیان کرد: صیادان استان بوشهر در ۳۹ روز ۹۸۰ تن میگو صید کردند که ۲۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

امینی با بیان اینکه صیادان استان بوشهر سال قبل یک‌هزار و ۳۰۹ تن میگو صید کردند گفت: در راستای حفظ ذخیره این آبزی صید میگو از این پس ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد قانونی می‌شود.

وی صید ترال را یکی از مخرب‌ترین روش‌های صید در صدمه به زیستگاه آبزیان در خلیج‌فارس دانست و خاطرنشان کرد: روش ترال تنها در مدت آزادسازی صید میگو امکان‌پذیر و پس از آن تا سال بعد ممنوع است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر توسعه طرح‌های پرورش آبزیان را یکی از برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: حرکت به سمت پرورش آبزیان از جمله میگو، بهترین راهکار برای حفظ ذخایر آبزیان در خلیج‌ فارس است.