ندای استان:معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان با تأکید بر توسعه روابط اقتصادی با ایران گفت: در راستای افزایش صادرات و واردات دام، راه‌اندازی مرکز قرنطینه دام در مرز ایران و ارمنستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ندای استان،آشخن شیروانیان ظهر امروز در بازدید از مرکز قرنطینه دام بوشهر هدف از سفر به بوشهر را آشنایی با زیرساخت‌های قرنطینه دام و ایستگاه بازرسی و بررسی آن دانست و اظهار داشت: این قرنطینه که برای ترانزیت، صادرات و واردات دام از آن استفاده می‌شود در نظر داریم در راستای توسعه روابط اقتصادی، همانند قرنطینه دام بوشهر، در مرز ایران و ارمنستان در خاک این کشور ایجاد کنیم.

معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان هدف از راه‌اندازی مرکز قرنطینه دام در مرز ایران و ارمنستان را توسعه ترانزیت، صادرات و واردات دام دانست و بیان کرد: در نظر داریم مرکز قرنطینه دام در خاک ارمنستان با همکاری جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود.

وی امکانات و زیرساخت‌های قرنطینه دام استان بوشهر را مطلوب و مورد رضایت دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با نمونه‌برداری و الگوبرداری از این مرکز قرنطینه‌ای و با استفاده از تجربیات کارشناسان جمهوری اسلامی ایران، مرکز قرنطینه دام در مرز ایران و ارمنستان ایجاد می‌شود.

مرکز قرنطینه دام بوشهر نقطه اتصال بین ترانزیت دام از کشورهای اورآسیا و حاشیه خلیج فارس

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر نیز تنها مرکز قرنطینه دام کشور مورد تأیید سازمان دامپزشکی را مرکز قرنطینه دام بوشهر دانست و بیان کرد: این مرکز قرنطینه‌ای، نقطه اتصال بین ترانزیت دام از کشورهای اورآسیا و حاشیه خلیج فارس است.

مهدی تنگستانی با بیان اینکه در ساخت این مرکز قرنطینه‌ای سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است خاطرنشان کرد: مرکز قرنطینه دام بوشهر به متد روز دنیا ساخته شده و فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: ترانزیت دام کشور در استان بوشهر به وجود مرکز قرنطینه دولتی دام انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به نقش ارمنستان در عرصه ترانزیت دام گفت: دام‌های وارداتی از ‌کشورهای اورآسیا به سبب اینکه در مرز ارمنستان و ایران قرنطینه مجهز وجود ندارد، جمهوری اسلامی ایران خواستار ایجاد و ساخت چنین قرنطینه مجهز و استاندارد در مرز ورودی ایران و ارمنستان شده است

تنگستانی بیان کرد: در بازدید هیئت ارمنستانی از ساختار قرنطینه دام بوشهر زمینه راه‌اندازی چنین مرکزی در مرز ارمنستان فراهم می‌شود.