صیادان بوشهری ۴۴۰ تن میگو صید کردند
صیادان بوشهری ۴۴۰ تن میگو صید کردند

ندای استان:معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: با آغاز صید قانونی میگو در آب‌های استان از ۱۷ مردادماه، پس از گذشت ۱۰ روز صیادان این استان موفق به صید ۴۴۰ تن میگو شدند.

به گزارش ندای استان،بیژن ساسانی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام پژوهشکده میگوی کشور، برآورد امسال برای استان بوشهر صید نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ تن یعنی مانند سال گذشته است.

وی بیان کرد: با این وجود میزان صید میگو در استان بوشهر تا دیروز در مقایسه با مدت مشابه، ۱۷.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد که احتمال جبران این کاهش تا پایان فصل صید وجود دارد که این مهم در گرو خارج نشدن گله‌های میگو از آب‌های استان بوشهر است.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۴۰۰ بیش از سه هزار و ۸۲۲ فروند شناور غیرمجاز در آب‌های استان بوشهر وجود دارد که این تهدیدی بزرگ برای زیست‌گاه و ذخایر دریایی بوشهر به شمار می‌رود.

ساسانی‌پور عنوان کرد: برای کاهش صیدهای غیرمجاز همکاری‌هایی میان شیلات و مرزبانی و نیروی دریایی سپاه وجود دارد تا جایی که در برخی روزها ۹ شناور متخلف توقیف و گزارش آن تحویل مراجع قضایی می شود.

صید میگو برای قایق‌ها از ۱۷ مرداد و برای لنج‌ها از ۱۸ مرداد آغاز شده است.

در سال جاری تاکنون ۴۶۰ فروند لنج و بیش از ۵۸۰ قایق مجوز صید گرفتند.