نیروگاه اتمی تعهدش را ناقص گذاشت
نیروگاه اتمی تعهدش را ناقص گذاشت

ندای استان:رییس شورای شهر بوشهر می گوید: با وجود بهره برداری از گذر سرتل – تنگک (شهید بیژن گرد) اما کمتر از یک سوم تعهد نیروگاه اتمی در این پروژه عملی شده است.

به گزارش ندای استان،وحید نیک روش در نشست علنی شورای شهر بوشهر و در حین بررسی لایحه خرید مصالح برای کارخانه آسفالت شهرداری ادامه داد: براساس تفاهمات مکتوب، قرار بود نیروگاه اتمی بوشهر از محل مسئولیت های اجتماعی اش، برای اجرای گذر سرتل- تنگک که نقش پدافند غیرعامل برای ساکنان پیرامون نیروگاه دارد، ۱۵ میلیارد تومان اختصاص دهد، ولی تا امروز فقط ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که جای گلایه دارد. این درحالی است که چندماه از تکمیل و بهره برداری این جاده می گذرد.

نیک روش با بیان اینکه شورای شهر مصمم به اتمان کوچه های خاکی تا پایان امسال می باشد، افزود: در بودجه سالجاری ۴۰ میلیارد تومان برای خرید مصالح کارخانه آسفالت شهرداری پیش بینی کردیم که تا لایحه شهرداری به دست مان رسیده، به دلیل تورم، ارزش اعتبار موردنظر نصف شده است.

وی با بیان اینکه اگر می خواستیم روی تعهد نیروگاه اتمی حساب کنیم گذر سرتل تا الان هم افتتاح نمی شد، خاطرنشان کرد: با تدبیر شورای شهر و شهرداری قرار شد اعتباراتی جابجا و بخشی از مصالح دپو در کارخانه آسفالت به گذر سرتل- تنگک اختصاص یابد که پروژه به بهره برداری رسیده و مردم منتفع شوند. از این رو انتظار داریم نیروگاه اتمی هم سریع تر مابقی تعهدش به شهر را اجرا کند تا بتوان اقدام موثری برای آسفالت کوچه های خاکی باقی مانده کنیم.

گفتنی است پس از تصویب این لایحه توسط شورای شهر، لایحه دیگری برای تمدید قرارداد مشاور تقاطع سردار سلیمانی هم به تصویب رسید.