دریافت هرگونه وجه ثبت نام از والدین دانش آموزان بوشهری تخلف است
دریافت هرگونه وجه ثبت نام از والدین دانش آموزان بوشهری تخلف است

ندای استان:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود به غیر از دریافت پول کتاب و بیمه دریافت هرگونه وجه ثبت نام از والدین دانش آموزان در این استان غیرقانونی و تخلف است.

به گزارش ندای استان،علی موحدی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: همچنین نباید دریافت کارنامه را منوط به پرداخت وجه از سوی خانواده دانش‌آموز کرد.

وی با بیان اینکه هرچند خانواده‌ها همکاری لازم را با مدرسه‌ها دارند افزود: مدیران مدرسه‌ها براساس دستور العمل اقدام کنند و نباید خارج از قانون مرتکب تخلف شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص شهریه مدرسه‌های هیات امنا، تیزهوشان، شاهد و نمونه گفت: برمبنای قانون و دستورالعمل وزارتی در این مدرسه‌ها هزینه‌ای بابت فوق برنامه‌های آموزشی و مکمل تعیین شده که باید پرداخت شود.

موحدی در خصوص شهریه مدرسه‌های غیردولتی گفت: با توجه به اینکه هنوز سامانه تعیین شهریه برای مدارس غیردولتی باز نشده است؛ شهریه امسال باید به صورت علی الحساب و براساس شهریه سال گذشته پرداخت و نباید تخطی در این خصوص شود.

وی ادامه داد: سازمان مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بر مبنای بارگذاری آیتم‌ها شهریه را اعلام می‌کند و پرداخت شهریه فوق برنامه باید به صورت داوطلبانه باشد.

مدیران مدارس با گرفتن شهریه مرتکب تخلف نشوند

مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیز پیش از این اعلام کرده بود که گزارش‌های هشداری و تذکرهای لازم در خصوص دریافت اجباری وجه ثبت‌نام به مدارس ارسال شده است.

اسحاق شهبازی اضافه کرد: با توجه به سرانه مدرسه‌ها کمک والدین به مدرسه خوب و مورد پیشنهاد است اما اینکه گرفتن حق ثبت نام بعنوان تکلیف و اجبار باشد مورد نظر نیست.

وی گفت: هرچند تاکنون شهریه مدارس غیر انتفاعی تعیین تکلیف نشده اما براساس گزارش‌های دریافتی مبالغ خیلی زیادی از سوی مدارس مطالبه شده است.