صحبت های فرماندار در جلسه شورای اداری دشتستان
صحبت های فرماندار در جلسه شورای اداری دشتستان

ندای استان:فرماندار دشتستان گفت: با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری انجام گرفته باید به طور مداوم از دستگاه های مولدساز گزارش بگیریم و در بخش رونق تولید در دشتستان باید جهش بزرگی صورت بگیرد.

به گزارش ندای استان،احمد بنافی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان در سال جدید اظهار داشت: سال گذشته کار خوبی در بخش کشاورزی خصوصا تولید گندم صورت گرفت و امسال برداشت محصول بسیار خوبی خواهیم داشت و در همین راستا باید خود را برای ادغام صنعت و کشاورزی آماده کنیم و برای اینکه بتوانیم کار صنعتی در کشاورزی و به طور مثال در بخش خرما انجام دهیم باید صنایع مربوطه را ایجاد و یا افزایش دهیم.

وی ادامه داد: کارگروه تنظیم بازار باید فعالیت خود را بیش از قبل کند هرچند کارهای خوبی انجام شده اما کفایت نمی کند و در راستای کاهش تورم باید این فعالیت ها بیشتر شود.

فرماندار دشتستان با تاکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع مطالبه جدی رییس جمهور است و باید این کار را سرلوحه خود قرار دهیم افزود: باید با مهربانی و لطافت با مردم سخن بگوییم و اگر نمی توانیم گره ای باز کنیم لااقل نمک نپاشیم و همه روسای دستگاه های اجرایی باید فرمایش رییس‌جمهور درباره تکریم ارباب رجوع را پشت در اتاق خود نصب کنند.

بنافی تصریح کرد: در سال گذشته هم اتفاقات ناراحت کننده داشتیم و هم اتفافات خوب؛ در زمینه اتفاقات بد می توان به سیل و بی آبی همزمان گرفته تا تورم و اغتشاشات اشاره کرد البته توفیقات خوبی نیزداشتیم که همدلی بین ارکان مختلف شهرستان از جمله آن بود.

وی بیان کرد: مسیر حرکت، یک مسیر پیش رونده و رو به جلو است و در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بحث آب، نزدیک به ۲۵۰ واحد مسکن ملی، کارهای بسیار خوبی در بخش بهداشت و درمان، راه، آموزش و ‌پرورش و… انجام گرفت.

به گزارش فکر شهر،فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه تخصیص های سال ۱۴۰۱ نهایی شده و بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد اعتباراتی که در نظر گرفته شده بود تخصیص داده شده است، گفت: متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی هنوز نمی دانند که تخصیص های آن اداره در چه قسمتی است.

احمد بنافی تاکید کرد: در همین روزهای ابتدایی سال اعلام می کنم، روزانه از ادارات و دستگاه های اجرایی شخصا بازدید کرده و رییس دستگاه باید اطلاعات کاملی درباره پروژه ها واعتبارات داشته باشد و اگر اطلاع دقیق نداشته باشد همانجا با مدیرکل آن اداره تماس خواهم گرفت.

وی با بیان اینکه از تمامی روستاهای شهرستان بازدید خواهیم کرد و مشکلات را احصا می‌کنیم افزود: کتابچه ای تدوین و بر اساس آن برای مشکلات روستاهای دشتستان برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.

فرماندار دشتستان ادامه داد: باید روی جذب سرمایه گذار برنامه ریزی شود تا پول ها به جای سرمایه گذاری در بازار خودرو و مسکن در شهرک های صنعتی و تولید هزینه شود.

بنافی تصریح کرد: نظارت بر پروژه های عمرانی دهیاری ها و ایضا مسائل مالی دهیاری ها از جمله کارهایی است که در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: دستگاه های اجرایی باید از سر مهربانی و احترام متقابل با هم وارد شوند و اختلافی بین آنها صورت نگیرد ‌و اگر اختلافی رخ داد فرمانداری سعی می‌کند آن را برطرف کند.

فرماندار دشتستان تاکید کرد: زیبنده نیست دستگاهی در بین سال اعلام کند که بودجه فرهنگی به پایان رسیده و این نشان از سومدیریت آن دستگاه است.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه کارهایی که در ادارات انجام می‌شود باید به اطلاع عموم رسانده شود تا ایجاد امید صورت گیرد، گفت: همه دستگاه های اجرایی تا سه شنبه هفته آینده فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در راستای تحقق شعار سال به فرمانداری تحویل دهند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان دشتستان بیان کرد: سه قرارگاه در دشتستان داریم که همه باید کمک کنند تا برنامه های آن انجام شود از جمله آن ها قرارگاه عفاف و حجاب است که مصوبات آن  به ادارات ارسال شده و روسای ادارات باید مواردی که خواسته شده را انجام داده و ارسال کنند.