وعده وزیر ارتباطات برای اتصال روستاهای بوشهر به شبکه ملی اطلاعات
وعده وزیر ارتباطات برای اتصال روستاهای بوشهر به شبکه ملی اطلاعات

ندای استان:مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: براساس وعده وزیر ارتباطات با ایجاد و ارتقای ۱۴ سایت همراه روستایی تا پایان شهریور ماه سال آینده، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل و شاخص پیشرفت پایدار در این نقاط محروم محقق می‌شود.

به گزارش ندای استان،علی سملیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: علاوه براین از ابتدای امسال تاکنون ۹ سایت با اعتبار حدود ۳۶ میلیارد تومان افتتاح شده و ۲ سایت نیز با اعتبار ۲ میلیارد تومان ارتقا پوشش یافته است و براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ هیچ روستای با بیش از ۲۰ خانوار جمعیت استان بوشهر از پوشش اینترنت همراه محروم نخواهد بود.

وی بیان کرد: ایجاد سایت ارتباطی در نقاط محروم ﻳﻜﻲ از ﺷﺎﺧﺺ‌ﻫﺎی پیشرفت ﭘﺎﻳﺪار است که سبب گسترش بازار کار روستایی و اشتغال‌زایی و مهاجر معکوس به روستاها می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر ۹۴.۳ روستاهای پر جمعیت استان بوشهر دارای پوشش اینترنت پرسرعت هستند.

وی به برگزاری نشستی برای حل مشکلات و مسائل ارتباطی شهرستان دیر به دستور استاندار بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: منطقه مطاف در محدوده آب‌های این شهرستان در خلیج فارس نقطه‌ای حادثه خیز است که در این منطقه چندین بار سانحه و غرق شدگی برای لنج‌های صیادی و تجاری رخ داده است و فرماندار دیر به منظور شتاب بخشی به رویه امداد و نجات خواستار تقویت ارتباطات در این بخش شد.

سملیان گفت: مقرر شد کارشناسان اپراتور همراه اول بازدیدی از سایت‌های اینترنت همراه این منطقه داشته باشند تا با بهینه‌سازی دکل‌های موجود پوشش ارتباطی در ناحیه مطاف ایجاد شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: علاوه بر این مقرر شد در راستای ایجاد زیر ساخت FTTH (فیبر نوری) تا پایان سال، یکی از نقاط شهر دیر که با وجود شمار بالای متقاضیان، توسعه تلفن ثابت در آن انجام نشده است، برقرار شود.