پیشرفت ۹۱ درصدی تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین
پیشرفت ۹۱ درصدی تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پیشرفت ۹۱ درصدی تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین خبر داد و گفت: این طرح مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرهای استان بوشهر در هشت ماه امسال روند افزایشی خوبی داشته، به گونه‌ای که در بخش کانتینری ۵۶ درصد رشد و در بخش کالای عمومی ۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه برنامه‌ای که برای توسعه بندر بوشهر و سایر بندرهای تجاری استان ترسیم شده افق روشنی پیش روی تجارت دریایی استان قرار داده است، افزود: در بخش آمایش تجهیزات دریایی و خشکی سازمان بنادر و دریانوردی در حال بررسی است تا تجهیزات دریایی و خشکی به بندر های استان تخصیص داده شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان همچنین در خصوص جزیره نگین گفت: افق توسعه بندر بوشهر به لحاظ محدودیت اراضی از سمت مجتمع بندری نگین است و در زمان حاضر تاسیسات زیربنایی در این مجتمع پیشرفت ۹۱ درصدی دارد و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و پس از آن تا فروردین ۱۴۰۲ طرح جاده و پل را داریم که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی عنوان کرد: در بخش سرمایه‌گذاری خصوصی نیز یک پایانه صادرات ترانزیت در مجتمع بندری نگین شکل گرفته که ظرفیت سالانه آن یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن خواهد بود.
به گفته شکیبی‌نسب سرمایه‌گذار خصوصی همچنین در بخش کانتینری جزیره نگین یک اسکله ۳۰۰ متری ساخته است که اگر روند رشد آن به همین شکل ادامه داشته باشد، به‌یقین جذب سرمایه‌گذاران بیشتری در این مجتمع بندری خواهیم داشت، که هم در ایجاد اشتغال و هم در زمینه اقتصادی برای استان و کشور تاثیرگذار خواهد بود.