امسال در استان سرقت از طلا فروشی و بانک نداشتیم/فوت۳۰ نفر توسط خودروهای شوتی
امسال در استان سرقت از طلا فروشی و بانک نداشتیم/فوت۳۰ نفر توسط خودروهای شوتی

ندای استان:سردار سوسنی گفت: امسال بیش از هشت هزار و ۶۰۰ خودرو شوتی در استان بوشهر توقیف شده است که حامل کالای قاچاق بوده و یا با سرعت غیرمطئنه، پلاک مخدوش و تغییر وضعیت خودرو فعالیت داشتند.

به گزارش ندای استان،فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: امسال در استان بوشهر ۶۵۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان بوشهر کشف شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۷ برابری داشته است.

 سردار حیدر سوسنی دوشنب ه‎شب در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت پلیس گمرک‌‎های استان بوشهر نیز ۴۸۱ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کرده است که بیشتر آنها شامل لوازم آرایشی، تجهیزات پزشکی، آلات موسیقی و گردو خارجی است.

وی یادآور شد: تجهیزات پزشکی باید از طریق مبادی رسمی، تجاری و شرکت‌‎های مجاز وارد شود که با این وجود برخی از قاچاقچیان اقدام به ورود آن می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق نیز ۵۲ درصد افزایش داشته و در ارتباط با پرونده کشفیات کالای قاچاق با ارزش بیش از یک میلیارد تومان افزایش ۷۵ درصدی محقق شده است.

وی افزود: امسال بیش از هشت هزار و ۶۰۰ خودرو شوتی در استان بوشهر توقیف شده است که حامل کالای قاچاق بوده و یا با سرعت غیرمطئنه، پلاک مخدوش و تغییر وضعیت خودرو فعالیت داشتند.

سوسنی ادامه داد: خودروهای حامل کالای همراه ملوان تنها قادر به حمل ۹۷ قلم کالای تعیین شده از سوی سازمان صمت هستند و در غیر این صورت به عنوان حامل کالای قاچاق شناسایی و توقیف می‌‎شوند.

وی یادآور شد: در سال گذشته خودورهای شوتی منجر به فوت ۳۰ هم استانی شده که عمده آنها نیز اقدام به مخدوش کردن پلاک، تغییر وضعیت خودرو و رانندگی با سرعت بیش از ۱۵۰ کیلومتر در ساعت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: کشور حداقل ۲۰ هزار خودروی شوتی دارد که بخش اعظم آن به استان بوشهر سرازیر و به صورت غیرمجاز حامل کالا از استان بوشهر به سایر استان‎ها هستند که پلیس در صورت مشاهده آنها را توقیف می‌کند.

وی تاکید کرد: با این حال پلیس در صورتی که خودروهای شوتی نسبت حمل کالاهای ممنوعه (خارج از ۹۷ قلم سازمان صمت)، تغییر وضعیت خودرو، مخدودش کردن پلاک و رانندگی با سرعت غیرمجاز اقدام کنند، به صورت قانونی برخورد و آنها را توقیف خواهد کرد.

سوسنی در بخش دیگری عنوان کرد: امسال با تلاش‌‎های خوب صورت گرفته از سوی پلیس استان بوشهر، سرقت از طلافروشی‌ها و بانک‎‌های استان به صفر رسیده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در مدت یاد شده همچنین گروگانگیری امنیتی و مسائل سیاسی امنیتی نیز در استان بوشهر گزارش نشده است.

وی گفت: در شاخص قتل نیز درصد کشف به وقوع ۱۰۷ درصد بوده است که تنها در ۲ مورد قتل کشف نشده است که قاتلان شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

سوسنی با اشاره به کاهش ۳۱ درصدی سرقت‌های مسلحانه ادامه داد: در بحث تصادف‌های خسارتی نیز امسال افزایش رشد ۲۲ درصدی گزارش شده است که عمده دلیل آن برداشتن محدودیت‌های کرونایی و افزایش ترددها بوده است.

وی افزود: در شاخص تصادف‌‎های جاده‎ای منجر به فوت نیز امسال استان بوشهر کاهش ۲ درصدی را تجربه کرده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر همچنین با اشاره به افزایش ۱۰۳ درصدی موادمحترقه در استان بوشهر اظهار کرد: در ارتباط با چهارشنبه آخر سال نیز با مخلان امنیت عمومی به صورت قاطعانه برخورد می‌شود.

وی گفت: از خانواده‌ها انتظار است با توجه به هشدارهای پلیس در خصوص حوادث احتمالی مانع از بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری در سال‌های پایانی شوند.

سوسنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: بوشهری‌‎ها از ابتدای امسال تاکنون ۵۹۸ هزار و ۵۸۴ تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار کردند که از این مجموع ۱۴۴ هزار و ۱۲۸ مورد منجر به حضور همکاران در صحنه شده است.

وی بیان کرد: از مجموع تماس‌ها چهارهزار و ۴۵۶ تماس نیز با هدف گرفتن راهنمایی از پلیس حاصل شده است.

  • منبع خبر : ایرنا