حذف قرمز و بازگشت رنگ آبی به نقشه کرونایی استان
حذف قرمز و بازگشت رنگ آبی به نقشه کرونایی استان

ندای استان: براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حذف رنگ قرمز ( خیلی پر خطر ) کرونایی از نقشه این استان رنگ آبی (کم خطر ) بار دیگر به ۲ شهرستان‌ آن بازگشت.

به گزارش ندای استان،احمد یزدان پناه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس با تغییر رنگ شهرستان‌های دشتستان و کنگان به ترتیب از زرد (خطر متوسط) و نارنجی (پرخطر ) به آبی در زمان حاضر ۲۰ درصد شهرستان‌های این استان در وضعیت کم خطر کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: با تغییر رنگ شهرستان دیر از قرمز به زرد با  در رنگ بندی جدید کرونایی هیچ یک از شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت خیلی پرخطر قرار ندارند.

یزدان‌پناه ادامه داد: همچنین براساس رنگ بندی جدید اعلام شده شهرستان‌های بوشهر، تنگستان و عسلویه نیز از نارنجی به زرد تغییر رنگ دادند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: براین اساس شهرستان‌های دیلم، بوشهر، تنگستان، دیر، عسلویه و جم در رنگ بندی جدید در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین با تغییر رنگ شهرستان دشتی از زرد با خطر متوسط به نارنجی پرخطر در زمان حاضر تنها ۲ شهرستان گناوه و دشتی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گفته یزدان‌پناه از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۲۰ درصد در وضعیت آبی کرونایی، ۲۰ درصد نارنجی و ۶۰ درصد نیز در وضعیت زرد هستند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و از این تعداد هفت نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

یزدان پناه گفت: از آغاز شیوع پاندمی کرونا در کشور تاکنون ۱۰۲ هزار و ۸۴۰ نفر به این ویروس مبتلا و همچنین ۲ هزا رو ۱۲۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.