جیره بندی آب در بوشهر برداشته می‌شود
جیره بندی آب در بوشهر برداشته می‌شود

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با نوسازی شبکه‌های آبرسانی و تکمیل طرح‌ها از جمله آب‌شیرین‌کن‌ها جیره‌بندی آب در نقاط مختلف شهر بوشهر برداشته می‌شود.

به گزارش ندای استان،عبدالحمید حمزه‌پور در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آبرسانی مناطق شمالی شهر بوشهر با بیان اینکه شهر بوشهر به سبب موقعیت جغرافیایی، مسطح بودن زمین و فرسودگی شبکه‌ها مشکلاتی در تامین آب مشترکان دارد،   افزود: بخش زیادی از ۶۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی بوشهر فرسوده است یا مشکل دارد.
وی با اشاره به تدوین طرح جامع آبرسانی و شناسایی نقاط بحرانی شبکه آبرسانی شهر بوشهر افزود: با اجرایی شدن این طرح، مشکلات تامین و توزیع عادلانه آب در این شهر برطرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: هم‌اکنون روزانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب با شیرین‌سازی آب دریا در شبکه آبرسانی بوشهر توزیع می‌شود که این میزان با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا تا سال آینده به ۸۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.
وی مدت زمان اجرای طرح خط انتقال آب مناطق شمالی شهر بوشهر را یک سال اعلام و بیان کرد: منبع تامین آب این طرح تأسیسات آبرسانی شهید ماهینی بوشهر است.
حمزه‌پور با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به حل مشکلات آبرسانی استان، افزود: امسال تحول مهمی در عرصه آبرسانی استان به‌ویژه شهر بوشهر ایجاد می‌شود و اعتبارات قابل توجهی به این بخش اختصاص یافته است.
وی تاکید کرد: با نوسازی شبکه‌های آبرسانی و تکمیل طرح‌ها از جمله آب‌شیرین‌کن‌ها جیره‌بندی آب در نقاط مختلف شهر بوشهر برداشته می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از پایان طرح جمع آوری فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر خبر داد و افزود: واگذاری انشعاب فاضلاب به ساکنان بافت قدیم آغاز شده است و برخی از مشترکان از این طرح بهره‌مند شده‌اند.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی، عنوان کرد: زمانی طرح‌ها به کام مردم شیرین می‌شود که از آن بهره‌برداری کنند.
محمدهادی رستمیان با بیان اینکه مردم شهر بوشهر سال‌ها است از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برند، بیان کرد: تکمیل این طرح آبرسانی نقش مهمی در حل مشکلات آبرسانی این شهر و حذف جیره‌بندی آب دارد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما