آغاز تعویض سوخت سالیانه نیروگاه اتمی بوشهر
آغاز تعویض سوخت سالیانه نیروگاه اتمی بوشهر

ندای استان:سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: فعالیت تعویض سوخت سالیانه و انجام بازرسی‌های فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم نیروگاه اتمی بوشهر از شنبه آغاز شد.

به گزارش ندای استان، بر اساس اعلام سازمان انرژی اتمی، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هماهنگی مدیریت شبکه برق کشور از شنبه (۱۰ مهر ماه)، فعالیت بارگذاری سالیانه سوخت جدید و انجام بازرسی‌های فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.
در این اطلاعیه آمده است: تعویض سوخت سالیانه و انجام بازرسی‌های فنی​​​​​​ با هدف حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن نیروگاه اتمی بوشهر و افزایش طول عمر مفید تجهیزات منحصر به فرد آن الزامی است.
براساس اعلام سازمان انرژی اتمی، از زمان آغاز بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر، معادل ۷۸ میلیون بشکه نفت خام صرفه جویی و از انتشار ۴۳ میلیون تن گاز‌های آلاینده جلوگیری شده است. تولید نکردن گاز‌های گلخانه‌ای یکی از اصلی‌ترین مزایای نیروگاه‌های اتمی است و به همین خاطر در سال‌های اخیر توسعه گسترده، ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه‌های اتمی در دستورکار کشور‌های پیشرفته و در حال توسعه قرار گرفته است.
نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید یک هزار مگاوات، از بدو راه‌اندازی تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۱ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز کشور ایفا کرده است.
هم اکنون بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر توسط متخصصان متعهد داخلی در حال انجام است و کشور ایران، در زمره کشور‌های دارای توانایی بهره‌برداری ازنیروگاه‌های اتمی قرار دارد.
همچنین عملکرد ایمن و مطمئن این نیروگاه به صورت مستمر تحت نظارت سازمان‌های نظارتی داخلی و خارجی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمب (IAEA) و اتحادیه جهانی بهره‌برداران هسته‌ای (WANO) است.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما