تابستان سخت بوشهر در تامین آب
تابستان سخت بوشهر در تامین آب

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با اشاره به کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بارش‌ها نسبت‌به پارسال گفت: تابستان سختی در تامین آب آشامیدنی در پیش داریم.

به گزارش ندای استان،عبدالحمید حمزه پور در بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده شهرستان گناوه با حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین خوشبختانه به بخش تأسیسات آبرسانی این شهرستان آسیب وارد نکرد و مشکلی در تامین و توزیع آب آشامیدنی در این حوزه وجود ندارد.
وی سال ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ را یکی از سال‌های کم آب با کاهش بارندگی و خشکسالی دانست و افزود: بارش باران حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به پارسال، کاهش داشته است و با تابستان به‌نسبت سختی در تامین آب آشامیدنی رو به رو هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: تلاش کارکنان این شرکت برای تامین آب مورد نیاز مردم با توجه به خشکسالی، دو چندان شده است و تلاش می‌شود با استفاده از توانمندی‌ها، تامین و توزیع آب را با حداقل مشکل پشت سر بگذاریم.
وی نقش مردم را در مدیریت مصرف آب و کاهش بحران بسیار مهم دانست و عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب مسئول تامین آب آشامیدنی و بهداشتی برای مشترکان است و مردم به ویژه ساکنان روستا‌ها که از آب شرب در بخش‌های دیگر استفاده می‌کنند باید مدیریت مصرف آب را در دستور کار قرار دهند.
حمزه‌پور با بیان اینکه منابع آب این استان از دیگر استان‌ها با خطوط طولانی انتقال داده می‌شود بیان کرد: روستاییان باید آب مورد نیاز سایر مصارف از جمله دام‌ها و درخت‌ها را از سایر منابع آبی تامین کنند تا تابستان امسال با کمترین مشکل پشت سر گذاشته شود.