۹ پارک جنگلی استان بوشهر به امکانات رفاهی مجهز شد
۹ پارک جنگلی استان بوشهر به امکانات رفاهی مجهز شد

خبر استان: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۹ پارک جنگلی در استان بوشهر برای اسکان گردشگران در ۱۳ فروردین روز طبیعت به امکانات رفاهی مجهز شد.

به گزارش خبر استان،هوشنگ شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۱٫۳ میلیون هکتار مرتع است اظهار داشت: یک درصد از مراتع استان بوشهر مرتع خوب، ۳۱ درصد مرتع متوسط و ۶۸ درصد مرتع ضعیف است.

وی مساحت عرصه بیابانی استان بوشهر را ۳۳۱ هزار هکتار دانست و خاطر نشان کرد: مساحت اراضی بیابانی استان بوشهر ۱۴ درصد از مساحت کل استان شامل می‌شود که تاکنون ۵۰ هزارهکتار از این اراضی با اجرای طرح‌های بوته‌کاری و جنگل‌کاری از حالت بیابان خارج شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر حفظ و حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی از آماده بودن پارک‌های جنگلی استان بوشهر برای پذیرایی از طبیعت دوستان خبرداد و تصریح کرد: ۹ پارک جنگلی در استان بوشهر برای اسکان گردشگران در ۱۳ فروردین روز طبیعت به امکانات رفاهی مجهز شده است.

شریفی مساحت پارک‌های جنگلی استان بوشهر را۲۲۴ هزار هکتار دانست و افزود: پارک‌های جنگلی چاهکوتاه بوشهر، چاه‌چاهو دشتی، عامری دیلم، بنه‌گز تنگستان، سرکره دشتستان، بنک کنگان، دیر، دلوار و جم درروز طبعیت آماده پذیرایی از گردشگران است.

وی افزود: در استان بوشهر ۱٫۳ میلیون هکتار مراتع وجود دارد که در سال زارعی جاری به سبب بارش‌های مناسب از سرسبزی مطلوبی برخوردار است که می‌تواند زمینه مفرح و با نشاطی را برای گردشگران فراهم کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر حفظ و حراست از اراضی جنگلی استان بوشهر بیان کرد: حفظ و حراست از اراضی جنگلی و مرتعی وظیفه همه مردم است و تمام مسافران و گردشگران باید در حفاظت عرصه منابع طبیعی احساس مسئولیت کنند.

شریفی با بیان اینکه گردشگران از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی خودداری کنند گفت: هر چند استان بوشهر در بعد آتش سوزی در جنگل‌ها دارای رتبه مطلوب و خوبی است ولی رعایت همه جانبه باید برای جلوگیری از آتش سوزی از سوی گردشگران و طبیعت گردان اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از اراضی جنگلی و منابع طبیعی در استان بوشهر ارتقا یافته بیان کرد: گردشگران توجه کنند حتما در هنگام ترک محل، اگر آتش روشن شده حتما خاموش تا از بروز بحران آتش سوزی جلوگیری شود.