اورژانس گناوه جان زن ۷۰ ساله را نجات داد
اورژانس گناوه جان زن ۷۰ ساله را نجات داد

تیم عملیاتی اورژانس ۱۱۵ جان زن ۷۰ ساله‌ای که به اشتباه شربت متادون نوشیده بود را نجات داد.

به گزارش خبر استان، تیم عملیاتی فوریت‌های پزشکی شهرستان گناوه، بربالین خانمی ۷۰ ساله حاضر شدند که به اشتباه شیشه شربت متادون را سر کشیده بود و دچار ایست قلبی – تنفسی شده بود.

احمد حیدری پرسنل اعزامی ظهر امروز در تشریح مأموریت خود به خبرنگاران گفت: بلافاصله پس از اعلام مرکز پیام شهرستان به محل اعزام و با توجه به ترافیک معابر در این ایام و حضور مهمانان نوروزی در شهرستان، کمتر از ۵ دقیقه خود را به بالین بیمار رساندیم که بررسی‌های اولیه ایست قلبی ـ تنفسی را تأیید کرد.

وی افزود: عملیات احیا بر روی بیمار در صورتی شروع شد که بیمار از نظر سطح هوشیاری در پایین‌ترین وضع ممکن و علائم حیاتی او در وضعیت نامطلوبی قرار داشت.

پرسنل اعزامی تیم عملیاتی فوریت‌های پزشکی شهرستان گناوه اضافه کرد: باوجود انجام اقدامات ضروری شامل ماساژ قلبی، تنفسی و دارو درمانی با هماهنگی مرکز پیام بیمار را به سمت بیمارستان اعزام کردیم و در آمبولانس نیز روند درمان وی ادامه داشت که خوشبختانه نتیجه مطلوب بود و بیمار حین انتقال از نظر سطح هوشیاری پیشرفت کرده و در هنگام تحویل به بیمارستان سریعاً توسط متخصص داخلی ویزیت شد و دستور انتقال ایشان به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) گناوه صادر شد.

حیدری اظهار داشت: بعد از گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از درمان، حال عمومی بیمار کاملاً مساعد و برای ادامه درمان بستری شد.

گفتنی است، آقایان حیدری و حامدی پرسنل عملیاتی فوریت‌های پزشکی شهرستان گناوه در این مأموریت موفق به انجام عملیات احیا شده‌اند./فارس

 

Visited 2 times, 1 visit(s) today