امید سامری: نظام اقتصادی بوشهر در حال تهدید است
امید سامری: نظام اقتصادی بوشهر در حال تهدید است

خبر استان:معاون اتاق اصناف استان بوشهر گفت: تا دو سال آینده بیش از چهارهزار و ۵۰۰ واحد صنفی به ظرفیت بازار بوشهر افزوده می شود که این روند یک تهدید برای نظام اقتصادی این شهر است.

به گزارش خبر استان امید سامری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران افزود: با افزوده شدن این شمار واحد صنفی به ظرفیت بازار، به ازای هر ۱۸ نفر جمعیت مردم شهر یک واحد صنفی بوجود خواهد آمد که این مهم می تواند باعث ورشکستگی عمومی بازاریان بوشهر شود.
وی اظهارداشت: باتوجه به این شرایط ضروری است که تحول بازار و ایجاد رونق کسب و کار در صدر برنامه های اقتصادی مسئولان استان قرار گیرد.
معاون اتاق اصناف استان بوشهر با اشاره به ضرورت ورود جمعیت سیال به شهر بوشهر گفت: برای حفظ اشتغال بیش از ۲۲ هزار نفری در بازار و شکوفایی اقتصاد بوشهر ضروری است مشوق های اقتصادی برای بازار مرکز این استان ارائه شود.
وی ایجاد منطقه آزاد تجاری بوشهر یا تاسیس مرکز توسعه اقتصادی بازار را برنامه های مناسب برای خروج از بن بست بازار بوشهر دانست و گفت: با توجه به نقش مرزبانی مردم بوشهر دولت می بایست بسته های مشوق اقتصادی به بازار بنادری همچون بوشهر ارائه کند.
سامری افزود: با تاسیس مرکز توسعه اقتصادی، بازار بوشهر به این مرکز درخواست واردات کالا برای عرضه در بازار این شهر ارائه کرده و بازرگانان بوشهری وظیفه تامین کالا را بر عهده خواهند گرفت.
وی گفت: لحاظ کردن معافیت های گمرکی خاص برای کالاهایی که در بازار بوشهر توسط مرکز توسعه اقتصادی وارد می شود می تواند موجب ورود جمعیت سیال به شهر بوشهر شود.
براساس آمار موجود ۳۳ هزار واحد صنفی در استان بوشهر فعال است که از این شمار ۸هزار واحد مربوط به شهر بوشهر است.