واکنش استانداری بوشهر به انتقاد وزیر اقتصاد
واکنش استانداری بوشهر به انتقاد وزیر اقتصاد

ندای استان:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر:با توجه به فرصت کم باقیمانده تا تیرماه برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ تأکید شد بانک‌ها در تمام اوقات حتی در شب در بانک‌ها حضور داشته باشند و نسبت به پرداخت تسهیلات موردنظر اقدام کنند.

به گزارش ندای استان،علی باستین در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه تکلیف جدید برای بانک‌های غیردولتی استان بوشهر تعیین می‌شود افزود: در نشست با حضور استاندار بوشهر و مسئولان بانک‌های خصوصی این مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد و نسبت به تکلیف پرداخت حداقل ۵۰ درصد منابع بانک‌های خصوصی به مردم استان بوشهر تأکید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به انتقاد وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به خارج شدن سپرده‌های مردم استان بوشهر، گفت: این انتقاد بسیار به جا است و در این راستا تکلیف جدید برای بانک‌های غیردولتی استان بوشهر تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: به مردم استان بوشهر قول داده می‌شود که حق مردم از بانک‌های بخش خصوصی گرفته شود.

باستین با اشاره به ابلاغ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به استان بوشهر گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده که همکاری و مشارکت بانک‌ها درخور تحسین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با قدردانی از بانک‌های دولتی در  تسریع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ گفت: تعدادی از بانک‌های خصوصی در استان بوشهر همکاری خوبی دارند ولی متأسفانه تعدادی از بانک‌های خصوصی هیچ همکاری در پرداخت تسهیلات ندارند و تدابیر لازم در مورد این بانک‌ها با حضور استاندار بوشهر در نشست تخصصی و ویژه با حضور مسئولان بانک‌های خصوصی اتخاذ می‌شود.

باستین بیان کرد: با توجه به فرصت کم باقیمانده تا تیرماه برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ تأکید شد بانک‌ها در تمام اوقات حتی در شب در بانک‌ها حضور داشته باشند و نسبت به پرداخت تسهیلات موردنظر اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ در مدت ۴۸ ساعت آینده که نسبت به تکمیل پرونده اقدام نکند سهمیه آن حذف می‌شود و به متقاضی دیگری واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر پرداخت تسهیلات ۱۶ را یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های ذیربط دانست و تأکید کرد: هر هفته آخرین وضعیت پرداخت این تسهیلات به سمع و نظر مردم استان بوشهر رسیده می‌شود.