واگذاری اراضی به خانواده‌ها در استان بوشهر رایگان است یا پولی؟
واگذاری اراضی به خانواده‌ها در استان بوشهر رایگان است یا پولی؟

ندای استان:مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت:پدر و مادر خانواده در اراضی واگذاری به‌صورت مساوی سهیم و شریک هستند و سند زمین به نام دو نفر صادر و تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش ندای استان،سید محمود دستغیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از اجرایی شدن سیاست حمایت از خانواده و قانون جوانی جمعیت در استان در واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا، اظهار داشت: در این راستا زمین مورد نیاز تامین و نسبت به قطعه‌بندی اراضی استان به مساحت هر کدام ۲۰۰ متر مربع در سطح شهرها و روستاهای استان اقدام شده است.

وی با اشاره به واگذاری این اراضی به خانواده‌ها دارای شرایط قانون جوانی جمعیت افزود: خانواده‌هایی که دارای سه فرزند یا بیشتر هستند و فرزند سوم آنها متولد ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد باشد مشمول این خانواده می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به ثبت‌نام ۳ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن برای دریافت زمین گفت: تاکنون یک‌ هزار نفر آنان نسبت به احراز شرایط تأیید شده‌اند.

دستغیبی با اشاره به آغاز واگذاری زمین قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر همزمان با عید سعید قربان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر در ایام دهه امامت و ولایت نسبت به واگذاری قطعات زمین به  خانواده‌های واجد شرایط اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین‌های مسکونی به‌صورت قرارداد واگذار می‌شود گفت: در واگذاری این اراضی هیچ وجهی از متقاضیان دریافت نمی‌شود و تنها بر اساس قانون هزینه‌های آماده‌سازی شبکه معابر، تأسیسات زیربنایی مجموعه پیش‌بینی شده شامل برق، آب و دیگر امور زیربنایی در سطح شهرها و روستاها به‌صورت اقساط ۸ ساله پس از  ۲ سال تنفس از متقاضیان وصول می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: در قرارداد پیش‌بینی شده در این اراضی، برای تضمین بازپرداخت هزینه‌های آماده‌سازی تضامین حداقل ۲ برابر مبلغ برآوردی به‌صورت علی‌الحساب در مکان‌هایی که طرح آماده‌سازی اجرایی شده از متقاضیان وصول می‌شود و پس از قطعی شدن آماده‌سازی، هزینه‌های آن به اطلاع متقاضیان رسانده و معادل هزینه انجام شده از متقاضی به‌صورت اقساط ۸ ساله وصول می‌شود.

دستغیبی تأکید کرد: در زمان واگذاری قرارداد زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در شهرها و روستاهای استان بوشهر هیچ وجه نقدی از متقاضیان دریافت نمی‌شود و مبالغ اعلام شده تنها برای عملیات آماده‌سازی اراضی است.

وی اضافه کرد: پس از تسویه هزینه آماده‌سازی اراضی واگذار شده، اداره کل راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در شهرها و روستاها نسبت به انتقال اسناد اراضی یاد شده بر اساس قرارداد منعقد شده اقدام می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه پدر و مادر خانواده در اراضی واگذاری به‌صورت مساوی سهیم و شریک هستند، افزود: اراضی یاد شده پس از پرداخت هزینه آماده‌سازی آن، به‌صورت مشاع به زوجین واگذار می‌شود و پدر و مادر خانواده در اراضی واگذاری به‌صورت مساوی سهیم و شریک هستند و سند زمین به نام دو نفر صادر و تحویل متقاضیان می‌شود.